آیین رونمایی از پایگاه رسمی آیت‌الله تسخیری با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر حمید شهریاری

آیین رونمایی از پایگاه رسمی آیت‌الله محمدعلی تسخیری با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مدیران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر روز یکشنبه برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آیت‌الله اعرافی، در این مراسم که در پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله تسخیری از معماران بزرگ عرصه بین‌الملل انقلاب اسلامی بودند. وی با بیان اینکه ایشان در برقراری ارتباط بسیار توانمند بودند، اظهار داشت: در کنفرانس‌های بین‌المللی که شخصیت‌های مختلف از همه کشورها حضور داشتند، زمانی که آیت‌الله تسخیری وارد می‌شدند موردتوجه همه قرار می‌گرفتند. مدیر حوزه‌های علمیه، گشاده‌رویی و راحت بودن در برقراری ارتباط و دلنشین بودن شخصیت را از دیگر ویژگی آیت‌الله تسخیری دانست و گفت: خصوصیت بارز دیگر ایشان اهل نظر بودن در مباحث فقهی و اصولی و علمی بود.
آیت‌الله اعرافی افزود: ایشان جامع بین نجف و قم بود؛ هم از شاگردان شهید صدر و هم درعین‌حال فضای قم را درک کرده بودند. عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به تنوع مباحث آیت‌الله تسخیری خاطرنشان کرد: در مجامع بین‌المللی ایشان به‌عنوان اقتصاددان اسلامی مطرح بود و در باب مسائل اقتصادی نظرات ارزشمندی از ایشان به‌یادگارمانده است. مدیر حوزه‌های علمیه، فروتنی را دیگر ویژگی آیت‌الله تسخیری دانست و افزود: از ویژگی‌های دیگر آیت‌الله تسخیری در طول مسئولیت‌های ایشان کادرپروری بود. روح سازمانی آیت‌الله تسخیری بسیار بارز بود و در تمام مباحث مربوط به کادرسازی و سازمانی، همواره حاضرالذهن بود.
آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه ترجمه آثار آیت‌الله تسخیری به زبان‌های دیگر مهم است، تاکید کرد: عقل استراتژیک ایشان بسیار بالابود و در امور بین‌الملل نظرات دقیق و راهبردی داشت؛ لذا هر اقدامی در جهت معرفی آیت‌الله تسخیری قابل‌تحسین بوده و سخنرانی‌های وی در مجامع بین‌المللی بسیار ذی‌قیمت است و مناسب است که این سخنرانی‌ها مکتوب شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری پیام‌آور اصلی فرمان‌ها امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به دنیا بود، یادآور شد: نقش آیت‌الله تسخیری در ابلاغ پیام بیداری اسلامی به دنیا بسیار کلیدی بود.وی با اشاره به شخصیت بین‌المللی آیت‌الله تسخیری اظهار داشت: ایشان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت‌های بین‌المللی داشتند و همواره یاور رهبر معظم انقلاب بودند. دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در جریان انقلاب اسلامی، آیت‌الله تسخیری سهم عظیمی برای شناساندن آرمان‌های اسلام و انقلاب به جهان اسلام داشت. همچنین در پایان این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشدی نیا رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه رسمی آیت‌الله تسخیری اظهار داشت: آثار آیت‌الله تسخیری شامل فیلم‌ها و تصاویر بوده و برخی از آثار هم مبتنی بر نظریات ایشان بوده است؛ مهم تر از همه، آثار مکتوب ایشان بوده و برخی از آثار هم تحت اشراف علمی ایشان بود که جمعی از محققان نظریات ایشان را به نگارش درآورده‌اند. وی افزود: ما در حال آماده‌سازی مجموعه آثار آیت‌الله تسخیری هستیم که حدود ۱۳ جلد مطلب خواهد شد. وی تاکید کرد: با تلاش جهادی محققین مجمع جهانی تقریب سعی شد که این اطلاعات گردآوری شود تا پایگاه رسمی آیت‌الله تسخیری راه‌اندازی شود.