دبیرکل مجمع تقریب: منشاء توهین به مقدسات رفتار جاهلانه یا منفعت طلبانه است

دبیرکل مجمع تقریب:

منشاء توهین به مقدسات رفتار جاهلانه یا منفعت طلبانه است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در این دیدار مفتی فرهان نعیم فرزند محمد نعیم بنیانگذار این دارالعلوم توضیحاتی در خصوص ساختار و شیوه آموزشی دارالعلوم بنوریه دادند.
وی با بیان اینکه این دارالعلوم دارای پنج هزار طلبه از ۵۴ کشور دنیاست، افزود: ما در اینجا فرهنگ غنی اسلام را گسترش می دهیم.اخیرا غرب تبلیغات منفی کرده که مدارس پاکستان جایگاه ترور است، در حالی که اینگونه نیست. دکتر شهریاری در ادامه این ديدار با ارائه توضیحاتی در خصوص فعالتیهای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: پاکستان جزء اولویت های ماست.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه متأسفانه در پاکستان شاهد اردوکشی های خیابانی علیه مذاهب مختلف هستیم، تصریح کرد: ما این پیغام را از سوی رهبری معظم ایران آوردیم که طبق فتوای ایشان توهین به مقدسات اهل سنت حرام است. وی اضافه کرد: همچنین صد نفر از مجتهدان تشیع در سراسر دنیا فتوا دادند که توهین به مقدسات اهل سنت حرام است.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه متأسفانه افراد جاهلی توهین به مقدسات را در جهان اسلام شکل می دهند و منشاء آن رفتار جاهلانه یا منفعت طلبانه است، خاطر نشان کرد: علما باید در این زمینه هوشیار باشند، زیرا قرآن کریم حتی توهین به بت های مشرکان را حرام دانسته چون منجر به توهین متقابل می شود.
دکتر شهریاری توهین را سبب تفرقه و اختلاف دانست و گفت: رعایت اصل تکثر فرهنگی در این دارالعلوم مایه خرسندی است. وی با توصیه به اینکه نباید در مدارس طلاب افراطی تربیت شوند، افزود: بین مذاهب اختلاف وجود دارد ولی نباید علیه یکدیگر اردو کشی خیابانی کنیم. ‌
مولوی نذیر احمد سلامی:دوستی و محبت بین مذاهب سبب خرسندی است مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم زاهدان در مجلس خبرگان رهبری نیز در ادامه دیدار، اظهار داشت: دوستی و محبت بین مذاهب سبب خرسندی است.
مولوی سلامی با بیان داستان قوم حضرت موسی(ع) و سامری به تذکر ظریف خداوند در این آیات و مقوله وحدت اشاره کرد و اظهار داشت: هارون پس از مواجهه با خشم موسی ابراز داشت که اگر من جلوی شرک موقت را می گرفتم، تفرقه موقت امت را به آستانه نابودی می کشاند؛ نکته اینجاست که هارون نبی در انتخاب بین شرک عده ایی از امت یا تفرقه میان امت، جانب وحدت و همگرایی را گرفت و تحکیم وحدت را لازم و واجب تر از مقابله با شرک موقتی که منجر به تفرقه بین بدنه امت موسی می شد، دانست.
وی با اشاره به توطئه های دشمن بر علیه امت اسلامی بیان کرد: دشمن به گفته خودش جنگ اعتقادی را در مناطق مسلمان نشین مدیریت می کند و به همین جهت با ایجاد تفرقه به عناوین مختلف از جمله مباحث مذهبی و قبیله ای قصد جلوگیری از تشکیل ابرقدرتی اسلامی را دارد.