مسالة المهدی المنتظر (عج)

موضوع:

پاسخ به شبهات

نویسنده: شهید مرتضی مطهری / محمدعلی آذرشب

سال چاپ: 1385

معرفی:

موضوع «مهدی منتظر(عج)» از موضوعات مهمی است که محل اختلافات و منازعات میان مذاهب و گروه های اسلامی بوده است. یکی از علل این نزاع فقدان روح تمدنی در پژوهش و مطالعه این موضوع است؛ زیرا بسیاری از کسانی که درباره «مهدی منتظر(ع)» به تحقیق وتألیف آثار پرداخته ­اند به مسائل کلامی روی آورده ­اند. در حالی که بررسی آن از منظر مطالعات تمدنی اندک بوده و افرادی که از این منظر، به موضوع بپردازند، كم بوده­ اند.

شهید مرتضی مطهری از شمار این افراد معدود است که در تحقیق و مطالعه خود مجهز به دیدگاه تمدنی است و از این رو توانسته با نگاه فراکلامی به این موضوع بپردازد.

کتاب حاضر که از مجموعه «مفاهیم اسلامیه برؤیه حضاریه» است، حاوی ترجمه برگزیده دو سخنرانی استاد مطهری در این باره و نیز بحثی مقدماتی از مترجم درباره بررسی «مهدی منتظر(عج)» است.

کتاب از مقدمه ناشر و سه فصل تشکیل شده است. در فصل اول کتاب، دکتر  محمدعلی آذرشب به بحث و بررسی درباره شیوه ­های پژوهشی و مطالعه درباره حضرت مهدی (ع) از نگاه سنت و از دیدگاه عقلی پرداخته است. عناوین دیگر کتاب از این قرار است: «قیام و انقلاب مهدی(ع) در پرتو تاریخ» و «امدادهای غیبی در زندگی بشر».

لطفاً جهت تهیه کتاب با شماره‌ تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید.
۰۹۱۲۸۵۲۱۵۷۱
۰۲۵-۳۷۷۱۱۳۸۸