برگزاری دوره زیارتی بصیرتی هیاتی از نخبگان و مولوی های اهل سنت استان سیستان و بلوچستان

 

 

در این دوره که به همت مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی مجمع جهانی تقریب و دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد دکتر بردی نشین مدیر موسسه ابناء روح الله به عنوان سخنران افتتاحیه این دوره ضمن تبیین اندیشه انقلاب اسلامی و لزوم بصیرت اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استکبار جهانی اذعان کردند که نیروی پرقدرت اسلام به حرکت در آمده و بنیان اندیشه لیبرالیسم را تهدید می کند و برای توقف آن باید چاره ای اندیشید.

 

وی در ادامه افزود: غرب فهمیده که تنها راه توقف اسلام ناب محمدی به راه انداختن جنگ بین شیعه و سنی است به همین منظور تمام تلاش خود را می کند تا در منطقه تفرقه ایجاد کند.

وی با اشاره به تئوری چرچیل در مبارزه با اسلام گفت: چرچیل اعتقاد داشت که در مبارزه با اسلام باید ۴ کار انجام شود؛ ۱- باید حاکمان جهان اسلام افرادی وابسته به غرب باشند. ۲- مسلمانان باید همیشه در غفلت و جهل زندگی کنند. ۳- دین را از سیاست جدا کنیم. ۴- مسلمانان را از سیاست دور نگه داریم.

دکتر بردی نشین تاکید کرد: معنای بصیرت این است که تشخیص درست و عمل به موقع داشته باشیم. اگر مسلمانان با بصیرت عمل کنند هیچگاه در دام توطئه های قومیتی استکبار گرفتار نخواهند شد.

وی در ادامه به کتاب هیلاری کلینتون اشاره کرد و افزود: در این کتاب سندی آمده است که حمایت امریکا از داعش را نشان می دهد که با هدف تکه تکه شدن جهان اسلام داعش را ایجاد و حمایت کرده اند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: برای رسیدن به بصیرت نیاز به راهنما و رهبر داریم؛ در شرایط کنونی غیر از رهبر جمهوری اسلامی ایران چه کسی داعیه دفاع از مسلمانان و فلسطین دارد؟

ایشان در ادامه با اشاره به اندیشه وحدت آفرین امام خمینی (ره) گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران وحدت را لازمه تشکیل امت واحده اسلامی و یک اصل برگرفته از قرآن کریم می دانستند.

 در پایان مراسم جلسه پرسش و پاسخ میهمانان و جناب دکتر بردی نشین برگزار گردید.