آغاز به کار همایش گفتمان وحدت در چابهار/ حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان: وحدت نعمت و تفرقه عذاب الهی است.

 

 

 

 

 

 

همایش گفتمان وحدت به همت معاونت امور فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و سازمان مردم نهاد مرکز “گفتمان صلح برای همه” و با همکاری فرمانداری “قصرقند” و منطقه آزاد چابهار آغاز به کار کرد.

 

 

این همایش با موضوع تأثیر همگرایی مذاهب بر کاهش افراط‌گری و منازعات مذهبی در منطقه، صبح امروز در محل سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار آغاز شده و تا ظهر ادامه دارد.

 

در این همایش که با حضور علما، اندیشمندان و نخبگان شیعه و سنی برگزار خواهد شد  آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عبدالرحمان چابهاری امام جمعه چابهار و… به سخنرانی خواهند پرداخت.

 

شرکت کنندگان در حاشیه همایش، از نمایشگاه کتب تقریبی، پوسترهای رد افراط گرایی، صنایع دستی مردم منطقه و … بازدید خواهند کرد.

 

حجت الاسلام دکتر سید محمود نبویان، معاون امور فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی در ابتدای این مراسم، از طرف مجمع تقریب مذاهب و مرکز گفتمان صلح و فرمانداری “قصرقند”  به میهمانان خوش آمد گفت.

 

دکتر نبویان با اشاره به حوادث اخیر منطقه گفت: این حوادث به برکت اسلام و ایستادگی ملت و رهبری دقیق مقام معظم رهبری شکست خورد.

 

معاون امور فرهنگی مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: امیدوارم پرچم اسلام در کل جهان برافراشته شود و ملتهای اسلامی به اهداف مورد نظر پیامبر(ص) برسند؛ تنها راه این است که تمامی ملتهای اسلامی وحدت داشته باشند، وحدت نعمت و تفرقه عذاب الهی است.

 

 گفتنی است، این همایش در ادامه سلسله جلسات گفتمان وحدت که به همت معاونت امور فرهنگی مجمع جهانی تقریب در استان‌های مختلف کشور اجرا می‌شود، برگزار می گردد.