آیت الله اراکی در مراسم بزرگداشت یوم الله «نه دی»: فتنه انگیزی دشمن، خللی در اراده ملت ایجاد نخواهد کرد

 

 

مراسم بزرگداشت یوم الله نه دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» با حضور گسترده مردم انقلابی تهران در مصلی حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

 

“آیت الله اراکی” دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی در این مراسم گفت: اراده الهی بر این است که سرانجام پیروزی کامل نصیب جبهه ایمان خواهد شد، ما همچنان در جبهه امام علی(ع) ایستاده ایم؛ امروز ملت ایران در خط علی بن ابیطالب و رسول الله پایدار خواهد ماند و تا ابولهبان را نابود نکند، دست از جهاد بر نخواهد داشت؛ امروز روزی نیست که چون زمان امام علی(ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) ولایت تنها بماند.

 

وی افزود: ما فرزندان ایثار، کربلا  و مقاومت هستیم؛ ملتی هستیم که ۴۰ سال ایثار کرده است؛ دشمن بداند که فتنه انگیزی‌های او در اراده ملت خللی ایجاد نخواهد کرد.

 

آیت الله اراکی خاطر نشان کرد:ما تجربه ۱۴۰۰ ساله شناخت فتنه و مقابله با معاویه‌ها، شاه و آمریکا را داریم و تا آمریکا را از آسیب رسانی به ملت مأیوس نکنیم دست برنخواهیم داشت؛ آمریکا شیعیان امیرالمومنین را نمی‌شناسند، مؤمنان رسول اکرم(ص)  را نمی‌شناسند؛ چون اگر می‌شناخت فکر ایجاد توطئه در کشوری با ولایت را نمی کرد.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه اظهارداشت: اجازه نخواهیم داد قرآن کریم پاره پاره شود؛ اجازه نمی دهیم که ارزش ها مورد استهزاء دشمن قرار بگیرد؛  ما فضای مجازی را اصلاح خواهیم کرد؛ در عرصه فرهنگ اقتصاد و سیاست تا به حال مبارزه کردیم و به این مبارزه تا نابود شدن کامل دشمن ادامه خواهیم داد و اجازه نمی دهیم توطئه های دشمنان تکرار شود.

 

وی تأکید کرد: دشمن بداند که نمی تواند در صفوف به هم پیوسته ملت ایران خلل ایجاد کند؛  همه کسانی که پای انقلاب ایستادند امروز نیز همچنان پایدارند و شکست نخواهند خورد.

 

آیت الله اراکی  در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه ما با هجوم دشمن به مقدسات رو به رو هستیم گفت: مگر می توانیم شاهد باشیم که دشمن هستی و ارزش های ما را در فضای مجازی مورد حمله قرار دهد؟ هویت ما قران و اسلام است؛ مگر می توانیم تحمل کنیم که به همه ارزش های محمدی و حسینی ما حمله شود؟ ما در فضای مجازی اجازه نمی دهیم که رسول الله و علی ابن ابی طالب تنها باشند و از مسؤولین انتظار داریم که در برابر این هجوم فرهنگی مقاومت کنند.

 

وی تصریح کرد: نباید به دشمن اجازه دهیم که در صفوف به هم پیوسته ملت رخنه ایجاد کند؛ نباید بگذاریم که دشمن با ایجاد فشار سیاسی، اقصاد و نفوذ فرهنگی ما را به جان هم بیاندازد؛ ما همچنان باید ملت و صف واحدی بمانیم.

 

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب ادامه داد:ارتش، سپاه و دولت و همه ملت، با اراده واحد، صف واحدی تشکیل می دهیم و با رهبری حکیمانه رهبر  فرزانه انقلاب، توطئه های دشمن را حتما خنثی  می کنیم.

 

وی تصریح کرد: همینجا به آمریکا می گویم که ما را آزموده ای و آزموده را آزمودن خطاست؛ ما را در انقلاب در برابر شاه دیدی که چگونه تو را از کشور بیرون انداختیم، ما را در توطئه های بعد از انقلاب و تجزیه طلبی ها آزمودی و دیدی که ملت چگونه به تو مشت محکم زد.

 

وی خطاب به آمریکا گفت: تو در توطئه هشت ساله جنگ، زنان، مردان و پیران و جوانان ما را آزمودی و دیدی که چگونه این ملت پیروز شد؛ امروز هم بدان که خودت و همپیمانانت شکست خواهید خورد.

 

دبیر کل مجمع تقریب افزود: امروز اسلام از ایران ما سربرآورده است؛ امروز علی ابن ابی طالب بار دیگر زنده شده است؛ امروز پرچم علی در ایران اسلامی به اهتزاز در آمده است.

 

آیت الله اراکی تأکید کرد: دشمنان می خواهند علی ابن ابی طالب را از ما بگیرند؛ دشمنان می خواهند با جنگ فرهنگی و اقتصادی و توطئه های گوناگون بین ما و علی ابن ابی طالب و رسول الله و قرآن فاصله بیاندازند؛ ما برای حفظ این ارزشها خون داده ایم و خون می دهیم.

 

وی تصریح کرد: ما از مسؤولین دولتی می خواهیم که در اقتصاد مقاومتی جدیت بیشتری از خود نشان دهند؛ ما در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و برای مقابله در این جبهه احتیاج به جهادگری اقتصادی داریم و احتیاج داریم که فرماندهان اقتصادی ما با عزم و پایدار و مخلص باشند؛ فرماندهانی باشند که به دشمنان اجازه نفوذ در سیستم اقتصادی کشور را ندهند.

 

آیت الله اراکی ادامه داد: دشمن می خواهد با عوامل نفوذ
ی خود مردم را از مقاومت خسته کند، اما ملت ما خسته نخواهد شد؛ ما همت روزگار صلح نمی خواهیم؛ شرایط ما شرایط صلح اقتصادی نیست؛ دشمن به قرارداد خود پایبند نبود؛ مسؤولین ما باید در برابر خدعه دشمنان ایستادگی کنند؛ اگر دیدید که دشمن به وعده های خود پایبند نیست، شما هم مانند دشمن عکس العمل مناسب نشان دهید.

 

وی گفت:دشمن در برجام به وعده های خود وفادار نبود؛ امروز فرصتی است که ما به دوران قبل از برجام بازگردیم؛مسؤولین محترم باید به کسانی  که می خواهند محاصره اقتصادی را بر ما بیشتر کنند، مشت آهنین بزنند.

 

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب ادامه داد: انتظار داریم که مسؤولین محترم دولت با موضعی محکم و شجاعانه، دشمن را از تحمیل خواسته های خود بر ما مأیوس کنند؛ مسؤولین ما متدین و انقلابی هستند و اگر در برابر آمریکا بایستند، ملت از آن ها حمایت خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: اگر دشمن حاضر نشد به وعده های خود عمل کند، ما هم باید به شرایط پیش از برجام بازگردیم.

 

آیت الله اراکی در پایان اظهار داشت: دولت، مردم و همه گروه‌ها و جناحهای سیاسی، انقلابی و همه آنهایی که در این انقلاب شهید دادند؛ امروز هم همچنان پایدار هستند و در این راه شکست نخواهند خورد، زیرا ملتی که بهترین های خود را فدا کرده است، شکست نمی خورد.

 

در ادامه این مراسم بیانیه مشترک سالروز نهم دی “روز بصیرت و میثاق  امت با ولایت” قرائت شد و حاضرین در مراسم با دادن شعارهایی از درب شبستان مصلی تا محدوده مترو شهید بهشتی به راهپیمایی پرداختند.

 

قبل از آیت الله اراکی ” حاج سعید حدادیان” مداح اهل بیت (علیهم السلام) به مدیحه سرایی پرداخت و شعارهایی در حمایت از ولایت  سر داده شد.

 

مرجع : تنا