امروز استراتژی تقریب در جهان اسلام طرفداران زیادی دارد

 

 

 

 

 آیت الله “محسن اراکی” دبیر کل مجمع حهانی تقریب طی سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم، اظهار داشت: در هفته های گذشته اتفاقات مهمی در جهان اسلام و منطقه رخ داد که برپایی هفته وحدت در جمهوری اسلامی ایران و کشور های اسلامی یکی از آنها بود در این هفته کنفرانس بزرگ وحدت اسلامی با حضور بیش از ۷۰۰ تن از شخصیت های مؤثر جهان اسلام برگزار شد.

 
وی افزود: کنفرانس وحدت علاوه بر اینکه منافع و فوائد بسیاری از جمله برگزاری نشست و گفتگو میان مهمانان و ارائه طرح های مؤثر برای حل مشکلات جهان اسلام داشت، یک تظاهر جهانی علیه جریان تفرقه گرا و علیه دستگاههای جاسوسی و تفرقه پراکنی در جهان اسلام بود.
 
آیت الله اراکی تأکید کرد:  امروز در یک جنگ سراسری و بی مهابا و فراگیر قرار داریم که جبهه دشمن در این جنگ با استفاده از ابزار نرم تلاش می کند جبهه مقاومت، جبهه بیداری اسلامی و جبهه انقلاب اسلامی را در هم بشکند.
 
وی افزود: دشمن در گذشته تلاش می کرد که با استفاده از جنگ سخت افزاری این مقاومت اسلامی و بیداری اسلامی را در هم بشکند که در این جنگ از صدام بهره برد و یک جنگ هشت ساله را علیه انقلاب اسلامی راه انداخت اما جمهوری اسلامی ایران از این جنگ سربلند بیرون آمد و بعد از آن بلافاصله دشمن جنگ نرم را علیه جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی راه انداخت.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: مهمترین ابزار جنگ جدید و مهمترین ابزار جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی، بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی ایجاد تفرقه است.
 
وی تأکید کرد: در این مرحله دشمن تلاش می کند که جنگ استکبار علیه اسلام را به جنگ اسلام علیه اسلام تبدیل کند و این جنگ یک جنگ فراگیر است که همه جغرافیای جهان اسلام را در بر می گیرد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: دشمن در این جنگ جدید دو استراتژی و هدف مهم را پیش گرفته است که هدف اول آن محاصره انقلاب اسلامی و محاصره مقاومت اسلامی و بیداری اسلامی است تا بتواند جریان بیداری اسلامی ، مقاومت اسلامی و انقلاب امام خمینی (ره) را به عنوان یک جریان شیعی محض معرفی کند و جریان اهل سنت را از این جریان جدا کند و عامه جهان اسلام را علیه جریان شیعی بسیج کند.
 
وی افزود: هدف دوم این بود که در بین جهان تشیع هم تقسیم بندی ایجاد کند و بحث تشیع ایرانی و تشیع غیر ایرانی و عربی را مطرح کرد و تلاش داشت که بگوید جریان بیداری اسلامی ، انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی یک جریان شیعی ایرانی است تا همه بر علیه این جریان باشند.
 
آیت الله اراکی تأکید کرد: اتفاقاتی که طی سال های گذشته رخ داد این نقشه دشمن را به شکست کشاند و آنها در این راه موفق نشدند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: یکی از هدف های مجمع جهانی تقریب و موج تقریب مقابله با این توطئه های دشمنان اسلام است. مجمع جهانی تقریب با ارائه استراتژی تقریب به مقابله با این استراتژی پرداخت و آنرا به شکست کشاند.
 
وی افزود: امروز جریان مقاومت در کشورهای اسلامی رواج پیدا کرده است و تقریب و استراتژی تقریب در جهان اسلام طرفداران زیادی دارد و کنفرانس وحدت نماد جریان های تقریبی در جهان اسلام است.
 
آیت الله اراکی تأکید کرد: جریانی که تلاش می کند جمهوری اسلامی ایران را و تفکر انقلاب اسلامی در جهان اسلام را منزوی کند امروز به تدریج در حال اضمحلال است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه اظهار داشت: کار دیگری که از سوی دشمنان تقریب صورت گرفت این بود که یک تاکتیک جدید را بلافاصله بعد از موفقیت جمهوری اسلامی ایران در زمینه تقریب بویژه بعد از برگزاری کنفرانس وحدت امسال اجرا کنند و آن اقدام به قتل شهید شیخ نمر نمود که این مسئله یک اقدام ساده نبود بلکه یک استراتژی جدید از سوی دشمنان بود که مجری آن فقط عربستان بود اما طراح اصلی این کار آمریکا و صهیونیسم جهانی بودند که این مأموریت توسط عربستان سعودی اجرا شد.

وی افزود: نقشه این استراتژی جدید این بود که بعد از اینکه نقشه تحریم ها و محاصره اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران جواب نداد این توطئه های جدید را اجرا کردند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه قبل از برجام طرح تحریم ایران شکست خورد و عملا تحریم های غرب بی اثر و بی خاصیت مانده بود، اظهار داشت: قبل از برجام ما پیروز شده بودیم و این پیروزی ما غرب را به پای میز مذاکره کشاند و بعد از اینکه تیرشان از تحریم ها به سنگ خورد یک توطئه جدید را اجرا کردند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با طرح این سوال امروز هدف انها از این توطئه جدید چیست؟ شیوه جنگ جدید آنها چیست؟، اظهار داشت: امروز نقشه دشمن این است که محاصرها و تحریم ها برداشته شود اما در عوض یک محاصره جدید اعمال شود که رهبری اعمال این محاصره به دست عربستان سعودی است و هدف آنها این است که رابطه ایران را با کشور های اسلامی و همسایه قطع کنند و با قطع رابطه ایران با محیط عربی و اسلامی ایران را به غرب و آمریکا وصل کنند.
 
وی افزود: این همان نقشه ای جدیدی است که دشمنان کشیده اند و در حال اجرا می باشند لذا دولتمردان
ما و مدیران عرصه سیاسی ما باید متوجه این توطئه ها در همه عرصه ها باشند.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: امروز یک محاصره جدیدی آغاز شده که ایران را از جهان اسلام جدا و به غرب وصل کند تا ایران نتواند نقش تأثیر گذاری در جهان اسلام داشته باشد و محوریت جهان اسلام را به دست عربستان سعودی بدهند تا به این وسیله عملا مدیریت جهان اسلام در دست آمریکا و رژیم صهیونیستی بیافتد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه بدترین و خطرناک ترین تاکتیک دشمن ایجاد تفرقه در جهان اسلام است، اظهار  داشت: امروز شاهد فعالیت گسترده بنگاههای تفرقه افکنی در جهان اسلام هستیم که مقر اکثر این بنگاهها عربستان سعودی است.
 
وی افزود: امروز عربستان برای محاصره ایران و دیوار کشی دور جبهه مقاومت به دو نوع تفرقه افکنی دینی دست زده است که هر دو نوع توسط عربستان تغذیه مالی می شود. اولین نوع تفرقه این است که جهان اسلام را از اهل بیت(ع) و از وجود نبی مکرم اسلام جدا کند زیرا تضمین کننده وحدت در جامعه اسلامی محمد(ص) و آل محمد(ص) است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه برای ایجاد وحدت، جامعه اسلامی باید حول این دو محور جمع شود، اظهار داشت: کار مجمع جهانی تقریب نیز این است که جامعه اسلامی را حول این دو محور جمع کند.
 
وی با بیان اینکه اهل بیت رسول الله(ص)نماد وحدت هستند، افزود: جبهه وحدت تلاش می کند که همه مسلمین را به سمت اهل بیت (ع) جمع کند زیرا عامه مسلمین محب محمد(ص) و آل محمد هستند اما عربستان سعودی تلاش می کند که عامه مسلمین را به سمت بغض به اهل بیت(ع) بکشاند .
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه عربستان سعودی سردمدار جبهه ضد وحدت است، اظهار داشت: ما باید اجازه ندهیم که در مراکز دینی جهان اسلام این جریان شکل بگیرد جریانی که رهبر معظم انقلاب از آن به جریان شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی نام برده اند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: حرف ما این است باید با جریان اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی به طور جدی مقابله شود.