انقلاب اسلامی عزت را برای ملت ایران به ارمغان آورد

مراسم راهپیمایی سالروز ۲۲ بهمن ماه با حضور آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در شهر خمین زادگاه معمار کبیر انقلاب برگزار شد.

آیت الله اراکی در سخنانی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و ۲۲بهمن، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران زمینه را برای پیشرفت در همه زمینه ها برای ملت ایران به وجود و عزت و توسعه را برای کشور به ارمغان آورد.

وی با اشاره به دوران تاریک پیش از انقلاب در کشور، گفت: در آن دوران همه آنچه را داشتیم به یغما بردند و شاه با هماهنگی امریکا و استکبار جهانی و قدرتهای آن روز استقلال ما را سلب کرده بود و سیاستهای کشور را خارجی ها تعیین می کردند و ثروتهای ما را به تاراج می بردند و فساد و جهل و بیسوادی و فقر در کشور رخنه کرده بود که در آن وضعیت انقلاب به وقوع پیوست و استقلال از دست رفته خود را بازیافتیم.

دبیرکل مجمع تقریب در ادامه گفت: حضرت امام(ره) با بهره گیری از روش امام حسین(ع) در نفی ذلت و با پشتیبانی و حمایت مردمی این انقلاب را به پیروزی رساند و در برابرطاغوت و طاغوتیان ایستاد.

وی افزود: با پیروزی انقلاب روستاهای ما آباد شد، ملت به سواد بالای دانشگاهی رسید و قله های دانش یکی پس از دیگری فتح شد و امروز یکی از پیشرفته ترین کشورها از لحاظ علمی ایران است؛ امروز دانشمندان ما به بالاترین علوم دست یافته اند و ملت ما در زمینه های علمی و استقلال سیاسی یک ملت پیشتاز است.

آیت الله اراکی در ادامه تاکید کرد:به اذعان و اعتراف همه کشورها، ایران تنها کشوری است که در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی و امریکا ایستاده و به آنان پاسخ گفته است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای درهم شکستن استقامت و پایداری ملت ایران، گفت: آنها انواع تحریمهای اقتصادی را بر ما تحمیل کرده اند؛ اما باوجود محدودیتهای به وجود آمده و قابل لمس می توانیم از این فرصت برای استقلال سیاسی بهره ببریم و نمونه هایی از این پیشرفت را نیز در وضعیت کشور شاهدیم.

دبیرکل مجمع تقریب در ادامه گفت: ملت ایران همانطور که با رهنمودهای امام(ره) در دفاع مقدس سربلند خارج شد اینک با رهبری مقام معظم رهبری، به اقتداری رسیده است که در سوریه، لبنان، عراق و… شاهدیم و استکبار جهانی در برابر اقتدار نظامی ایران سر تعظیم فرود آورده است.