اهل بیت(ع) و بویژه امام حسین (ع) محور وحدت جهان اسلام هستند

 

 

 

 

 

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد:هرجا دوری از اهل بیت(ع) بوده و دشمنی با اهل بیت شعار و مسلک قرار داده شده است آنجا اختلاف، دشمنی و کینه توزی شروع شده است و در مقابل هرجا محبت اهل بیت(ع) و دوستی با آنها وجود داشته آرامش و وحدت حکمفرما شده است.

 

 

به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله “محسن اراکی” دبیر کل مجمع جهانی تقریب روز جمعه در گفت و گو با برنامه “گفتگوی جمعه” شبکه قرآن، با بیاب اینکه آنچه همه اسلام، قرآن کریم و نام رسول اکرم(ص) را زنده نگه داشته است قیام عظیم سیدالشهداء است، اظهار داشت: در منابع معتبر دینی آمده است که بنی امیه اعلام کرده بودند که قصدشان امحا نام محمد است اگر قیام سیدالشهداء نبود این فاجعه رخ می داد بنابراین کل مسلمین مدیون سیدالشهداء هستند و کل اسلام و حیات اسلام مدیون قیام حسینی هستند.

 

وی افزود: در منابع اسلامی تأکید شده است که اهل بیت(ع) تضمین کننده وحدت مسلمین هستند و این وحدت است که مسلمین را از خطرات و نابودی نجات می دهد.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه اظهار داشت: در منابع اهل سنت و هم در منابع تشیع آمده است که رسول اکرم (ص) می فرماید : «النجوم أمان لأهل الأرض من الغرق و أهل بيتي أمان لامتي من الاختلاف»(همان گونه که ستارگان برای مردم زمین در پیدا شدن راه و جلوگیری از غرق شدن امان هستند، اهل بیت من نیز برای امت اسلامی نقش وحدت آفرینی دارند).

 

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه اهل بیت(ع) و بویژه سیدالشهداء(ع) محور وحدت جهان اسلام هستند و این یک اصل مسلم است ٬ افزود: هرجا دوری از اهل بیت(ع) بوده و دشمنی با اهل بیت شعار و مسلک قرار داده شده است آنجا اختلاف، دشمنی و کینه توزی شروع شده است اما در مقابل هرجا محبت اهل بیت(ع) و دوستی با آنها وجود داشته آرامش و وحدت حکمفرما شده است.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: اگر می خواهیم عزت داشته باشیم اگر می خواهیم در دو جهان سعادتمند شویم باید محبت اهل بیت(ع) را شعار خود قرار دهیم.

 

آیت الله اراکی با اشاره به حدیث ثقلین«إنّي تاركٌ فيكم الثّقلين كتاب الله و عترتي لن يفترقا حتّي يردا عليّ الحوض ما إن تمسّكتم بهما لن تضّلوا و لن تزّلوا» (من در ميان شما امت دو چيز نفيس وزين و گرانبهايي را باقي گزارده ام  كه كتاب خدا و عترت من، كه اهل بيت منند، كه اين دو هرگز از همديگر جدا نمي‌شوند تا وقتي كه بر من نزد حوض كوثر وارد شوند. مادامی که به این دو تمسک بجویید گمراه نمی شوید و نمی لغزید)، اظهار داشت: هیچ آیه ای در قرآن کریم بدون بیان محمدی و نبوی نیست و این حدیث نیز تفسیر آیه « واعتصموا بحبل اللّه جمیعا و لا تفرّقوا» است.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه اظهار داشت: امروز عربستان سعودی به پایگاه تفرقه در جهان اسلام مبدل شده است سردمداران این رژیم قبور ائمه در قبرستان بقیع را تخریب کردند که این عدم محبت به اهل بیت(ع) موجب شده که عربستان به پایگاه تفرقه در جهان اسلام مبدل شود اما در مقابل جمهوری اسلامی ایران پایگاه وحدت در جهان اسلام چون ایران دوستدار و محب اهل بیت(ع) و مرکز محبت به اهل بیت است.

 

وی افزود: حتی مسئله عزاداری سیدالشهداء هم منشأ وحدت است در خیلی از منابع اهل سنت این روایت مسلم است که نبی اکرم(ص) بر سید الشهداء گریسته است بنابراین گریه سنت رسول اکرم(ص) است اینکه سوگواری می کنیم سنت رسول الله است. اهل سنت کشورمان و اهل سنت سایر کشور های اسلامی مسئله سنت سوگواری بر سیدالشهداء را انجام می دهند که این منشأ وحدت است.

 

آیت الله اراکی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه اکنون در آستانه بیست وششمین سالروز تأسیس مجمع جهانی تقریب قرار داریم و مجمع جهانی تقریب تاکنون چه تأثیرات در این زمینه داشته است، اظهار داشت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از زمان تأسیس تا کنون تلاش کرده است گام های بسیار بلندی در این راستا بردارد اگر تلاش های مجمع جهانی تقریب نبود امروز شاهد منزوی شدن گروههای تکفیری نبودیم و اکنون به تدریج یک اجماع بین المللی علیه گروههای تکفیری و گروههای تفرقه گرا شکل گرفته است.

 

وی افزود: اینکه شیخ الازهر و بسیاری از علمای اهل سنت جهان اسلام در کنفرانس گروزنی که اخیر در چچن برگزار شد اعلام کردند که وهابیت جزء فرق اسلامی نیست یک اتفاق بسیار خوبی است که در این عرصه رخ داده است.

 

آیت الله اراکی گفت: یک پیام برای برادران اهل سنت د
ارم و آن این است که رسانه هایی که امروز با نام شیعه به خلفای اسلام و همسر پیامبر توهین می کنند و استراتژی آنها نشر تفرقه و دشمنی و کینه توزی است این رسانه ها به وسیله عربستان سعودی پشتیبانی مالی می شوند.

 

وی افزود: این جریانی که از آنها تحت عنوان شیعه انگلیسی یاد می شود اکنون بیش از ۲۵ شبکه ماهواره ای تبلیغاتی راه اندازی کرده اند که هدف این شبکه ها مقابله با اهل سنت و ایجاد تفرقه در جهان اسلام است و اینها از سوی دشمنان اسلام و رژیم آل سعود حمایت می شوند.