اهل تسنن و شیعه باهم برادرند

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از دانش آموختگان نخبه دوره عالی اهل تسنن، بر لزوم وحدت مسلمانان برای مقابله با دشمنان تأکید کرد و….

 

با اشاره به وضعیت سوریه، مصر و برخی دیگر از کشورهای اسلامی،‌ اظهار داشت: امروز مسلمان کسی است که در برابر آمریکا، صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها به میدان بیاید.

وی با تأکید بر لزوم وحدت هر چه بیشتر میان مسلمانان،‌ گفت: مسلمانان در شرایط کنونی محتاج وحدت هستند؛ اسلام می گوید اهل تسنن و شیعه باهم برادرند و نباید به اختلافات دامن بزنند و آن را علنی کنند چراکه دشمن از آن سوء استفاده می کند، البته در این اتحاد سلفی‌ها و تکفیری‌‌ها جایی ندارند چراکه آنان هم با شیعه و هم با سنی‌ دشمن‌اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم برقراری هرچه بیشتر ارتباطات را موجب تقویت اتحاد میان مسلمانان دانست و ابراز داشت: هر چه این ارتباط‌ها بیشتر باشد به نفع اسلام است چراکه ما دشمن مشترک داریم و آنها با اساس اسلام مخالفند.

حضرت آیت الله نوری همدانی مبارزه یکپارچه مسلمانان با استکبار جهانی را بسیار مهم خواند و گفت: ما همه برادریم و باید همراه هم حرکت کنیم اگر در این میدان تماشاگر باشیم دشمنان ما را می بلعند؛ در این راه باید چند نفر از بزرگان جلودار باشند و همه پشت سر آنان حرکت کنند.

وی به بیان روایاتی از اهل بیت(ع) پیرامون لزوم وحدت شعیان با اهل سنت،‌ خاطرنشان کرد: آنها به شیعیان توصیه فرمودند که با اهل سنت رفت و آمد کنید، به مساجد آنان بروید و پشت سرشان نماز بخوانید و حتی فرمودند ثواب چنین نمازی مانند آن است که پشت سر رسول الله(ص) نماز بخوانید.

این مرجع تقلید با توجه به این که مناظرات علمی میان فرقه‌های اسلام نباید خدشه‌ای به وحدت وارد کند، افزود: باید مجامعی باشد که در آن هرکس عقاید خود را با استدلال بیان کند این جلسات می تواند موجب اتحاد بیشتر در مقابل دشمنان اسلام شود.