بازدید آیت الله اراکی از مؤسسه فرهنگی قرآن وعترت تبیان قم

 

آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب به همراه حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی شامگاه روز دوشنبه از مؤسسه فرهنگی قرآن وعترت تبیان قم بازدید کردند.

.

آیت الله “محسن اراکی” ضمن بازدید از بخش های مختلف این مؤسسه آموزشی و فرهنگی و آشنا شدن با بخش های مختلف این مجموعه طی سخنانی اظهار داشت: فعالیت های این مجموعه بسیار آموزنده و مهم است و ابراز امیدواری کرد فعالیت های این مؤسسه توسعه یابد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به کلمه لا اله الا الله اظهار داشت: جز خدا کسی شایسته پرستش نیست و پرستش هم به معنی اطاعت از دستور خداوند می باشد.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: دو گونه اطاعت وجود دارد، انسان یا از دستور خدا اطاعت می کند که پرستنده خداست و یا اینکه از دستور خدا اطاعت نمی کند که پیرو هوای نفس است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه هر کس وارد حکومت خدا شد تنها سر برای فرمان خدا خم می کند، تأکید کرد: هر کس در هر کاری به فرمان خدا عمل نکرد قطعا به فرمان هوای نفس خود عمل کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه اظهار داشت: ارتش عراقی با مشاوره‌ها و کمک‌های نیروهای نظامی ایران به مبازره به نیروهای آمریکا در این کشور پرداختند و آنها موفق شدند به تجاوزگری استکبارگران پایان دهند و اگر کشور افغانستان از مشاوره‌های نظامی ایران استفاده کند موفق می‌شود از زیر سلطه آمریکا بیرون آید.

آیت الله اراکی بیان کرد: در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به تخریب نظام جمهور اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب می‌پردازد اما نیروهای مؤمن ایرانی هیچ هراسی از این تخریب‌ها ندارد؛ امروز نیروهای نظامی ایران در سراسر جهان در برابر تکفیری‌ها و داعشی‌ها به مبارزه پرداخته‌اند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره تهاجم فرهنگی استکبار جهانی در جهت تخریب عقاید جوانان اشاره کرد و گفت: جوانان مسجدی با شیوه‌ها و ابزارهای نوین فرهنگ اسلامی در جامعه گسترش دهند.

مرجع:تنا