باید به جای اختلافات جزئی روی مشترکات تاکید نماییم

 

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر روزچهارشبنه در دیدار با هیات علما و فرهیختگان کشور اندونزی ضمن خوشامدگویی اظهارداشتند: خوشبختانه فرصت بسیار خوبی برای تبلیغ دین مبین اسلام به وجود آمده است که همه باید از این فرصت طلایی به خوبی استفاده نماییم. زیرا مردم دنیا از مادی گرایی خسته شده و به دنبال یک پناهگاه می گردند و هیچ پناهگاهی بهتر از اسلام نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت حفظ وحدت میان مسلمانان تصریح کردند: اگر بتوانیم خوب از این فرصت استفاده نماییم، قطعا آینده دنیا از آن اسلام خواهد بود. و برای رسیدن به این مهم، نیازمند رعایت برخی اصول هستیم. از جمله آنها می توان به حفظ وحدت بین آحاد مسلمین اشاره نمود.

ایشان گفتند: همه علمای اسلامی باید سعی نمایند جلوی افراطی گری را در هر سطحی بگیرند؛ زیرا دشمنان ما به دنبال اختلاف افکنی در میان مسلمانان هستند. اختلافاتی که امروزه به کشورهای مختلف جهان اسلام از جمله سوریه ،عراق، مصر، لیبی و … پایه افکنده و در حال شیوع است. باید همه ما در مقابل افراطی گری مقاومت نماییم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه باید به جای اختلافات روی مشترکات تاکید کنیم افزودند: مشترکات بسیاری بین ما مسلمانان چه سنی و چه شیعه وجود دارد و ما باید به جای اختلافات جزئی روی مشترکات تاکید نماییم .

این مرجع تقلید گفتند: اسلام دین رحمت و محبت است و ما هر روز در نمازهایمان این رحمت و رحمانیت را گواهی می دهیم. اسلام یک پارچه مقدس است، ولی دشمنان می خواهند ما را خشن و افراطی جلوه دهند و با حمایت از این گروه ها سعی در اجرای نقشه دارند.

معظم له با اشاره به اینکه در قرآن برای غیرمسامانان نیز سفارش به محبت شده است بیان کردند: قرآن بر لزوم رحمت و برادری بین مسلمین تاکید کرده است، و این رحمت و محبت حتی به مسلمانان نیز منحصر نیست و غیر مسلمانان را نیز در بر می گیرد. خداوند در قرآن تاکید کرده اند که حتی با غیر مسلمانان نیز که قصد جنگ با شما را نداشت و با شما پیکار نکرده اند با محبت رفتار نمایید.

ایشان در ادامه با اشاره به برگزاری «کنگره جهانی خطر جریان های تکفیری» خاطرنشان کردند: این همایش دو ماه دیگر با حضور علمای بزرگ جهان اسلام بر لزوم وحدت هر چه بیشتر علما و مبارزه با تکفیری گری، در قم برگزار می شود.

حضرت آیت الله مکارم گفتند: دشمنان از عمد از واژه دولت اسلامی برای داعش استفاده می کنند که بگویند اسلام دین خشونت است در حالی که آنها نه دولت هستند نه اسلامی، باید به دنیا بفهمانیم که جاذبه اسلامی به حدی است که هیچگاه این اعمال دستخوش انحراف نمی شود.مطمئن هستیم که انوار نورانی اسلامی دنیا را فرا خواهد گرفت.