حضور جمعی از طلاب و اساتید دانشگاه های اوگاندا در پژوهشگاه مطالعات تقریبی

 

 

 

جمعی از طلاب و اساتید دانشگاه های اوگاندا با حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیدار و گفتگو کردند.

 

در این دیدار که به همت مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی ضمن خوشامدگویی به تشریح فعالیت های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پرداخت.

وی گفت: بعضی از مغرضان می گویند که شیعه قائل به تحریف قرآن است و قرآن شیعه با اهل سنت فرق می کند در صورتی که این شایعه از اساس دروغ است.

وی تاکید کرد: قرآن در کشور ایران با قرآن در عربستان، مصر و اندونزی هیچ تفاوتی ندارد و همه اینها از توطئه های دشمن است که می خواهند با این کارها به تفرقه میان شیعه و اهل سنت دامن بزنند.

معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهار داشت: امروزه ایران پرچم دار وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در جهان اسلام است و به همین دلیل دشمنان به شایعه سازی علیه ایران روی آورده اند.

وی تصریح کرد: از شما علما و اساتید می خواهیم آنچه را که در ایران دیده اید صادقانه برای دیگر طلاب و علما در کشور خود بازگو کنید تا ایران اسلامی را بهتر بشناسند.

دکتر ابوالحسینی با اشاره به منابع موجود در کشور اوگاندا افزود: یکی از دوستان بنده که از اساتید کشور اوگاندا بود نقل می کرد که حتی یک کتاب اخلاق قابل استناد به زبان انگلیسی در کتابخانه های اوگاندا وجود ندارد و این نشان می دهد واین نشان میدهد که باید هر چه سریعتر منابع مورد نیاز به زبانهای زنده دنیا تهیه شود و در سرتاسر جهان قابل دسترسی باشد

معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هر ساله کنفرانس وحدت را با حضور علما و نخبگان جهان اسلام برگزار می کند و امیدواریم امسال این کنفرانس با حضور علمای تمامی کشورهای اسلامی مخصوصا اوگاندا برگزار شود.

وی در پایان تاکید کرد: در شرایط حساس کنونی هر مسلمان می تواند یک رسانه برای انتقال پیام وحدت در جهان باشد .

 

 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر مدنی نژاد به توطئه بازیگران استکباری ، غربی و منطقه ای در دامن زدن به اختلافات و تهمت پراکنی علیه ایران وشیعیان اشاره کرد.

 وی به عهد خداوند از علما برای رساندن حقائق به توده مردم اشاره کرد و افزود: امیدواریم شما به عنوان کسانی که به ایران آمده اید و محل رجوع دانشجویان و خانواده آنها هستید ؛ آنچه از جمهوری اسلامی ایران در راستای فعالیتهای وحدت آفرین و دلسوزی برای مسلمانان وآزادی عمل و زندگی برادرانه شیعیان و اهل سنت دیدید به مردم خود منتقل کنید.

در پایان این دیدار یکی از اساتید کشور اوگاندا اظهار داشت: در ابتدا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تشکر می کنم که سالهاست با فعالیتهای خود به ایجاد وحدت بین مسلمانان تلاش می کند.

وی تاکید کرد: ما ایران را محور مقاومت در منطقه می دانیم زیرا سالهاست که در مقابل امریکا و استکبار ایستاده است.

وی با اشاره به وضعیت مسلمانان در کشور اوگاندا افزود: متاسفانه در کشور ما اختلافات بین مذاهب زیاد است و بعضی از گروه های وهابی و سلفی مدام در حال تهمت زنی به شیعه و ایجاد اختلاف هستند.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: امیدواریم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با دعوت از رهبران وهابی و سلفی کشور اوگاندا به ایران، نگاه آنها را به ایران عوض کند تا تفرقه افکنی ها پایان پذیرد.