در دیدار با آیت الله العظمی موسوی اردبیلی مطرح شد :این موسوعه را به مراکز مهم اهل سنت مثل الازهر عرضه خواهیم کرد

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین صادق گلزاده معاون پژوهشی  پژوهشگاه مطالعات تقریبی به همراه حجت الاسلام والمسلمین حسینی مدیر  پژوهشکده قرآن و حدیث به منظور معرفی موسوعه گرانسنگ « السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه » با آیت الله العظمی موسوی اردبیلی دیدار و گفتگو کردند .

 

در ابتدای این دیدار که۱۷شهریور۱۳۹۵ برگزارشد؛ حجت الاسلام والمسلمین گلزاده معاون پژوهشی پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به تدوین و چاپ این موسوعه  « السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه » گفت :‌  این موسوعه  ایده مرحوم آیت العظمی بروجردی است و در ۶۲ جلد تدوین یافته و در ۲۰ جلد به صورت نفیس و زیبا و فاخر در بیروت به چاپ رسیده است شود . این موسوعه گرانسنگ و فاخر حاصل تلاش پژوهشگران پژوهشگاه مطالعات تقریبی و جمعی از محقیقن حوزه است که در آن  بسیاری از احادیث مشترک بین شیعه و سنی در ساحت های فقهی، کلامی، اجتماعی، انبیاء و اهلبیت و…استخراج شده است .

 

وی افزود : ما این کتاب را به مراکز مهم اهل سنت مثل الازهر و برخی از حوزه ها و  مفتیان  اهل سنت و شخصیتهای برجسته تقریبی عرضه خواهیم کرد  .  واین به يك معنا انتقال فرهنگ اهل بيت است ومخاطب وقتي اينها را  مي­خواند مي­فهمد كلام اهل بيت يك نورانيت و استحكامي دارد كه از قرآن گرفته شده و به وحي وصل است و متناسب با فطرت مخاطب است.

 

گلزاده با اشاره به دیگر تالیفات پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: از دیگر تالیفات مهم و جدید این پژوهشگاه کتاب الشیعه من وجهه نظر اهل السنه  و کتاب فی سبیل الامه الاسلامیه است . و همچنین کتاب الشیعه من وجهه نظر اهل السنه در حال تدوین است .  

 

دبیر شورای سیاست گذاری و نظارت محتوایی کلان پروژه شناخت تکفیر و جریان های تکفیری ضمن ابلاغ پیام دعوت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب به ایشان  افزود : رونمایی از این موسوعه گرانسنگ   مهرماه با حضور علما و مراجع انجام خواهد شد تا ضمن اطلاع رسانی گسترده همه فرهیختگان و صاحبان قلم در جریان آن قرار بگیرند .و انشاالله یک دوره از این موسوعه  فاخر را به مراجع عظام ایران و نجف اهدا خواهیم کرد .

 

همچنین آیت الله العظمی موسوی اردبیلی ضمن تقدیر از پژوهشگاه مطالعات تقریبی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جهت چاپ این مجموعه گرانسنگ فرمودند: این مجموعه نشان از تلاش بی وقفه محققان حوزه  و تقریب است و ما باید با استفاده از این موقعیت ها فقه  و معارف اهل بیت (ع) را به دنیا نشان دهیم .

 

ایشان افزودند: چاپ این موسوعه كار بزرگی  است و بسیار شکیل چاپ شده است . امیدوارم با توزیع مناسب این موسوعه به دست علمای جهان اسلام برسد .

 

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در پایان اظهار داشتند : بنده نیز ضمن دعا برای دست اندرکاران مجمع تقریب و پژوهشگاه مطالعات تقریبی به  استفاده و مطالعه این موسوعه  ارزشمند پرداخته و به دیگران نیز معرفی  خواهم کرد .