در دیدار جمعی از اساتید و نخبگان کشور پاکستان با معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی مطرح شد: قرآن کریم مظهر وحدت و همدلی بین مسلمانان جهان است

 

 

جمعی از اساتید و نخبگان کشور پاکستان با حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیدار و گفتگو کردند.

 

در این دیدار که به همت مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی به معرفی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پرداخت و سپس ظرفیت های پژوهشگاه و معاونت فرهنگی را جهت همکاری بین طرفین بازگو کرد.

وی اظهار داشت: انتظار ما از جامعه علمی پاکستان این است که استعدادها و ظرفیت هایی که در کشور پاکستان وجود دارد را عملیاتی نموده و زمینه وحدت و همدلی بین دو کشور اسلامی ایران و پاکستان را فراهم سازند.

وی با انتقاد از عقائد افراطی وهابیت که مانع از وحدت و همدلی مسلمانان شده است گفت: امروزه در برنامه های آموزشی عربستان و برخی از مراکز آموزشی پاکستان سرفصل هایی آموزش داده می شود که مغایرت صریح با آیات قرآن و سنت رسول الله (ص) دارد و دشمنی را در میان مسلمانان افزایش می دهد.

در ادامه عطاء الرحمن امام جمعه و مدیر حوزه علمیه جامع کویته ضمن تشکر از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت : قران کریم مظهر وحدت و همدلی بین مسلمانان جهان است و ما در مدارس خود سعی می کنیم حقیقت قرآن را به دور از افراط و تفریط به طلاب خود آموزش دهیم.

وی در پایان از مسئولین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دعوت کرد برای بازدید از حوزه های علمیه به پاکستان سفر کنند.