دیدارهیات علمی نشریه تشیع ناب به همراه حجت الاسلام و المسلین دکتر مختاری با آیت الله علوی بروجردی

 

هیات علمی نشریه تشیع ناب به همراه حجت الاسلام و المسلمین دکتر مختاری روز دوشنبه با آیت الله علوی بروجردی دیدار کردند .

آیت الله علوی بروجردی ضمن تاکید بر ضرورت عملیلاتی سازی مقوله تقریب به تلاشهای جدی و نتیجه بخش مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در این راستا اشاره کردند و افزودند : در زمان آیت الله العظمی بروجردی رابطه حوزه علمیه قم و الازهر حاکم بر روابط سیاسی ایرن و مصر بود به طوری که جمال عبدالناصر برای مواضع سیاسی شاه ایران به آیت الله العظمی بروجردی نامه نگاری و از ایشان درخواست حمایت و صدور دستورات مقتضی پیرامون مسائل جهان اسلام می کرد که تمام آن نامه ها هم اکنون موجودند .
ایشان هم چنین با اشاره به فتاوای برخی مراجع عظام تقلید من جمله حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی در خصوص لزوم پرهیز از لعن و سب فرمودند: روش و سیره اهل بیت علیه السلام می بایست الگو و روش ما در مواجهه با اهل سنت باشد .
آیت الله علوی بروجردی در پایان با اشاره به فعالیت های رسانه های مختلف در راستای تفرقه افکنی بین مذاهب اسلامی تصریح کردند : اهتمام مراجع عظام تقلید به امر تقریب موجب رشد و نشر و تبلیغ دین مبین اسلام می گردد .
همچنین در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلیمن دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی ضمن تشریح فعالیت های پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از آیت الله علوی بروجردی جهت ارائه سخنرانی در نشست علمی که در هفته های آینده در پژوهشگاه و با حضور فضلا و طلاب حوزه علمیه برگزار می شود دعوت به عمل آوردند .