دیدار حجت الاسلام و المسلمین دکتر نبویان با آخوند میرزا علی امام جمعه اهل سنت آق قلا

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر نبویان معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب و رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی به اتفاق مدیران و مسئولان ارشد پژوهشی و فرهنگی مجمع، با آخوند میرزا علی امام جمعه اهل سنت آق قلا دیدار و گفتگو کردند.

 

 

در این دیدار که در منزل این عالم اهل سنت انجام شد ابتدا آخوند میرزا علی مشاور استاندار گلستان در امور اهل سنت، ضمن خوشامد گویی به مهمانان اظهار داشت: کشورهای اسلامی اگر بخواهند می توانند به اتحادی که متوقع اسلام و قرآن عزیز است دست پیدا کنند اما متأسفانه به عکس عمل می کنند. شاهد بوده ایم بعضا بسیاری از کشورهای اسلامی به عکس وحدت کلمه مسلمین عمل کردند.

 

ایشان با توجه به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت افزود: جای بسی خوشحالی و تبریک دارد که توسط شیرمردانی مانند سردار سلیمانی و مدافعان حرم بساط داعش از منطقه جمع شد. گرچه اینها نیروهای آمریکایی صهیونیستی هستند و ریشه های آن موجود است و ممکن است از هر جای دیگری سر در بیاورند. دشمن هیچ وقت بیکار نمی نشیند و فقط اتحاد مسلمین جلوی فعالیت آنها را خواهد گرفت.

 

مشاور استاندار گلستان با تشکر از نماینده ولی فقیه حضرت آیت ا… نورمفیدی به سبب فعالیت های تقریبی طولانی در استان گفت: خوشبختانه اکنون در استان هیچ مشکلی در اتحاد شیعه و سنی نداریم. در جلسات مشترک همگان حضور فعال دارند.

 

سپس دکتر نبویان ضمن سپاس از ایشان، بصیرت عالمانه وی را ستود و گفت: چنان که اشاره کردید داعش یک شبه پدید نیامده و باید به صورت ریشه ای و در یک مبارزه علمی ریشه آنها را در جهان خشکاند. حوزه های علمیه، دانشگاه ها و علمای قوم در هر جا وظیفه بزرگی در این زمینه دارند.

 

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب با تشریح ظرفیت های گوناگون فرهنگی- پژوهشی مجمع جهانی تقریب به ادامه  همکاری ها بویژه در حوزه امور قرآنی تأکید کرد.

 

در پایان این جلسه دکتر نبویان نسبت به محافل ویژه و همایش خاص سادات سنی (که در ترکمن ها خوجه، ایشان، عطا، مختوم گفته می شود) سفارش کرد.

 

شایان ذکر است سادات در استان گلستان از ارجمندی و جایگاه ویژه ای برخوردارند.