راه تقریب را ادامه می دهیم

 

 

 

 

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه، با بیان این‌که «فرانسه از کشورهای مهم و تاثیرگذار در چرخه علمی در جهان است» اظهار داشت: روش سیاست مداران با افراد مذهبی متفاوت است؛ سیاست مداران اهداف خود را در ایجاد اختلاف بین ادیان می‌بینند ولی دینداران منافع بشری را در وحدت بین ادیان می‌دانند و همین مساله کار را برای افراد مذهبی پیچیده کرده است ولی هیچگاه در این راه مایوس نمی‌شویم و راه تقریب را ادامه می‌دهیم.

 
این مرجع تقلید بیان کرد: ما باید با داشتن این تجربه در مسیر تقریب مذاهب و ادیان کوشش کنیم؛ به خصوص اینکه یک دشمن مشترک نیز داریم و آن دشمنان مشترک، مخالفان مذاهب و ادیان هستند؛ خواه شیطان پرستان باشند یا امثال آنها؛ بنابراین هم در مقابل سیاست‌مداران دنیا هستیم و هم در مقابل کسانی که منکر مذاهب هستند.
 
آیت‌الله مکارم ‌شیرازی افزود: آنچه به ما در این مسیر امید می‌بخشد آن است که دنیا تمایل تازه‌ای به مذهب پیدا کرده است؛ انسان از مادی‌گری خسته شده است و به دنبال یک مذهب الهی می‌گردد؛ در میان مذاهب دو مذهب عمدتا در دنیا رشته افکار را به دست دارند که شامل اسلام و مسیحیت است.
 
وی خاطرنشان کرد: امروزه ۵۰ کشور اسلامی در دنیا وجود دارد و مناطق حساس دنیا، در زیر پای مسلمین است؛ بنابراین مصلحت این است که مسلمانان و مسیحیت با هم نزدیک شوند؛ با گفت‌وگو از راه دور به جایی نمی‌رسیم بلکه باید این ارتباط ایجاد شود و عقاید یکدیگر را از خودمان بفهمیم نه از راه و مسیر دیگران.
 
این مرجع تقلید اظهار داشت: برای از بین بردن افکار تروریستی باید مذاهب را به هم نزدیک کنیم؛ علمای جهان وظیفه سنگینی در این مسیر دارند ولی قطعا با حمایت‌های الهی هر کار سنگینی را می‌توان انجام داد.

مرجع:تنا