سفر هیئت مجمع تقریب به لبنان برای حضور در مراسم عزاداری شیخ عبدالناصر الجبری

 

 

 

 

هیئت اعزامی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هفته گذشته برای ابلاغ پیام تسلیت آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب به مناسبت درگذشت علامه شیخ عبدالناصر الجبری، به لبنان سفر کرد.

 

هیئت اعزامی مجمع تقریب مذاهب اسلامی متشکل از شیخ محمد سعید النعمانی، شیخ ابراهیم رازینی و استاد دکتر علی آذرشب، در سفر خود به لبنان، صبح دوشنبه (۶ دی) برای عرض تسلیت و شرکت در مراسم عزاداری به مناسبت درگذشت علامه عبدالناصر الجبری، در دانشکده دعوت اسلامی بیروت حضور یافتند. استاد زکریا قمر الدین، مدیر دفتر رسانه ای مجمع تقریب در بیروت نیز این هیئت را همراهی می کرد.

 

این هیئت مورد استقبال شیخ عبدالله جبری و رئیس هیئت علمی دانشکده قرار گرفت و سپس پیام تسلیت آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب به مناسبت درگذشت این علامه مجاهد به آنان ابلاغ شد.

آیت الله اراکی در این پیام، درگذشت یکی از علمای وحدت اسلامی و یکی از اساتید اندیشه اسلامی را تسلیت گفته بود.

 

 اعضای این هیئت سپس به زیارت مزار علامه جبری رفته و پس از قرائت سوره حمد برای روح پاک و مطهر ایشان، اسامی خود را در دفتر یادبود ثبت کردند.

 

هیئت اعزامی مجمع تقریب همچنین با شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، در دفتر این اتحادیه در بیروت دیدار و دو طرف در مورد آخرین تحولات جهان اسلام به ویژه رخدادهای منطقه خاورمیانه گفتگو کردند.

 

شیخ ماهر حمود با تأکید بر این که امت اسلامی راهی جز وحدت مسلمانان ندارد، تصریح کرد که هرقدر امت اسلامی با فتنه ها و خطرات روبرو باشد، اما قدس باید مرکز قدرت مسلمانان باقی بماند.

 

در همین راستا، شیخ نعمانی نیز تأکید کرد که همواره باید از نقاط وحدت آفرین امت اسلامی استفاده کرد و موارد تفرقه انگیز را کنار گذاشت.

 

در پایان، هیئت اعزامی مجمع تقریب، موسوعه سنت پیامبر در منابع مذاهب اسلامی را به عنوان هدیه مجمع تقریب به شیخ ماهر حمود تقدیم کردند.