شکل گیری امت واحده نیازمند نگاه حداکثری به وحدت است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی صبح امروز با حضور در بیست و چهارمین کارگاه آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب در جمع معلمان وطلاب استان خراسان شمالی به سخنرانی پرداخت .

در این جلسه که با موضوع گرایش ها و رویکردها ی وحدت وتقریب مذاهب برگزارشد حجت الاسلام والمسلمین مختاری ضمن اشاره به ضرورت نگاه حداکثری به مقوله وحدت ، افزود : شکل گیری امت واحده با نگاه حداقلی به وحدت امکان پذیر نمی باشد . تقریب به معنا و مفهوم عام که مورد نظر امام و رهبری بوده است هنوز محقق نشده است چراکه به رویکرد حداکثری نیاز دارد .

دکتر مختاری با بیان دیدگاه امام خمینی درزمینه وحدت تصریح کرد : قرائت حداکثری در زمینه وحدت ، پرهیز از اختلافات و تاکید بر مشترکات مد نظر امام خمینی بود . در تمام زوایا وریشه های رفتارهای اجتماعی مسلمانان در سیاست ، اقتصاد و فرهنگ باید نگاه حداکثری به وحدت وجود داشته باشد .

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود : در پژوهشگاه مطالعات تقریبی تا کنون ۵۰ جلد کتاب در زمینه احادیث مشترک تالیف شده که بیش از نیمی از آن چاپ شده و ما بقی در حال چاپ است . این کتاب ها در حوزه علوم قرآنی ، طب ، اقتصاد، زکات ، فقه و … بوده است .

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فعالیت های بین المللی پژوهشگاه بیان داشت :هیاتی از علما و مفتیان اندونزی اول مهر به دعوت پژوهشگاه به قم می آیند و در بحث ها و نشست های ما که باعث نزدیکی دیدگاه ها می شود شرکت خواهند کرد .

خاطر نشان می شود در پایان جلسه دکتر مختاری به پرسش های مطرح شده از سوی معلمان و طلاب پاسخ داد .