ماموستا نقشبندیه: باید قدردان حمایت های رهبر جمهوری اسلامی ایران از قدس شریف باشیم

 

 

 

 

ماموستا نقشبندیه از علمای شهر سلیمانیه کردستان عراق و مدیر موسسه تساوت در حاشیه کنفرانس وحدت در گفتگو با سایت پژوهشگاه مطالعات تقریبی به بررسی ضرورت وحدت، عراق پس از داعش، و نقش ایران در وحدت منطقه  پرداخت.  

 

وی تاکید کرد: الان امریکا و اسراییل که دشمن اسلام و وحدت مسلمین هستند توسط عمال خود یعنی سعودی و وهابیت در حال ایجاد توطئه و تفرقه هستند و در واقع کنفرانس وحدت  می تواند خنثی کننده توطئه ها باشد زیرا کنفرانس وحدت  گردهمایی عظیم علمای جهان اسلام است.

این چهره تقریبی اظهار داشت: هرچند در چند سال اخیر به دلیل غفلت ما مسلمانان و دسیسه های دشمنان مسئله فلسطین در حال فراموشی بود اما این کنفرانس دوباره فلسطین و قدس را به مسئله اول مسلمانان تبدیل کرد. ان شاالله در آینده نزدیک می توانیم قدس را به آزادی کامل برسانیم اما اگر دچار تفرقه شویم فقط دشمنان از این موضوع سود می برند.

مدیر موسسه تساوت در عراق گفت: این اولین کنفرانس وحدت بود که بنده در آن شرکت کردم، در سلیمانیه همیشه می گفتم شرکت در کنفرانس وحدت واجب است زیرا وحدت امری ضروری است.

وی با اشاره به نقش ایران در وحدت جهان اسلام تصریح کرد: همه ما مسلمانان جهان، مدیون جمهوری اسلامی ایران هستیم زیرا ایران امروز متولی وحدت در جهان اسلام است و متاسفانه سعودی به جای کمک به وحدت در حال ارتباط با دشمنان اسلام است!!! مگر فلسطینی ها اهل سنت نیستند پس چرا بعضی از کشور های منطقه مثل سعودی، امارات، کویت، قطر و…  به آزادی فلسطین کمک نمی کنند؟؟؟

وی در ادامه تاکید کرد: امروز باید قدردان حمایت های آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران از قدس شریف باشیم.

وی با اشاره به جنگ داخلی در کشور عراق و شکست داعش  افزود: توجه داشته باشیم درست است که به حول قوه الهی داعش در فاز نظامی شکست خورد اما هنوز تفکر داعش در عراق وجود دارد و باید بدانیم همه گروه های تکفیری در دره ای به نام دره وهابیت گیر کرده اند.

ماموستا نقشبندیه در تبیین تفکر داعش گفت: جریان سلفیت و وهابیت یک شبکه ماهواره های دارد به نام النصیحه که به دو زبان کردی و عربی مشغول فعالیت است و مدام در حال ترویج تفکر داعش است . در سنگر های فتح شده داعش ما دیدیم کتابی وجود دارد به نام اصول الثلاثه از محمد بن عبدالوهاب که با آرم داعش پخش می شد. باید ریشه تفکر داعش و تکفیری را با کارهای فرهنگی  مثل کنفرانس ها و چاپ کتب و …سوزاند تا هر بار با یک اسم جدید مغز جوانان ما را منحرف نکنند.

استاد نقشبندیه در پایان افزود: بنده عاجزانه پیشنهاد می کنم شعبه یا دفتری از مجمع تقریب در سلیمانیه عراق تاسیس شود زیرا این منطقه به شدت نیاز به کارهای فرهنگی در زمینه تقریب و وحدت دارد.