مراسم تشییع استاد شوقی شالباف برگزار شد

 

مراسم تشییع اندیشمند فرهیخته استاد شوقی شالباف مدیر گروه احیای میراث تقریبی پژوهشگاه مطالعات تقریبی عصر روز چهارشنبه ۲۰/۱۲/۹۳ در حضور همکاران ، بازماندگان و جمعی از طلاب و اساتید حوزه برگزار شد .

استاد شوقی شالباف در سال ۱۳۴۵ در شهر کربلا متولد و در سنین جوانی به دلیل فشار حزب بعث به ایران سفر کرد و پس از شرکت در جبهه حق علیه باطل سال ۱۳۶۹ وارد حوزه علمیه قم شد .

مدیر مجمع الحوار پژوهشگاه مطالعات تقریبی علاوه برفعالیت های پژوهشی در موسسه انتشارات جامعه مدرسین، دارالعلوم القرآن، دفتر تبلیغات اسلامی ، سال ۱۳۷۵ فعالیت در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را آغاز نمود و تا کنون ضمن فعالیت های گسترده پژوهشی و مدیریتی ، در زمینه تالیف کتاب هم حضور فعال داشت و با تالیف و تحقیق بیش از ده عنوان کتاب خدمات ویژه ای در این زمینه عرضه نمود.

وی به علت تسلط بر زبان عربی و حضور در کنفرانس های برون مرزی نقش بسزایی در تبیین اندیشه تقریب ایفا نمود تا جایی که چهره ای شناخته شده در حوزه تقریب به شمار می آمد .

استاد شالباف علاوه بر مدیریت گروه احیای میراث تقریبی و مدیریت مجمع الحوار پژوهشگاه مطالعات تقریبی نظارت نهایی برچاپ کتاب های پژوهشگاه را نیز بر عهده داشت .

الزکاه فی الاحادیث المشترکه ، السیده نفیسه ، العولمه وموقوف المسلمین تجاها، الموسوعیه الاصولیه ، اهل البیت فی مصر، سلسله احادیث مشترک بین شیعه و سنى ، عیسی فی احادیث الشیعه ،فاطمه فی نور محمد(ص) ، فلسفه الاخلاق ، موسوعه المرتد فی الفقه الاسلامى از جمله کتاب هایی ست که از استاد شالباف به عنوان نویسنده و مح
قق به جای مانده است
.

خاطرنشان می شود پیکر این عزیز در گلزار شهدا شهر قم به خاک سپرده شد.