هدف دشمن ایجاد کینه ای عمیق و در نهایت جنگ طایفه ای بین مسلمین است

 

 

ایت الله “محسن اراکی” در جمع کارکنان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و خبرگزاری تقریب، با بیان این كه مجمع تقریب باری سنگین برای مقابله با توطئه های دشمن بر دوش دارد،‌اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام هیچ گاه دوره ی زمانی نبوده است که از سوی دشمنان اسلام این برنامه سنگین واین سرمایه گذاری بی نظیر، گسترده و همه جانبه برای ایجاد جنگ داخلی وایجاد کینه، دشمنی ریشه دار و دشمنی عمیق بین مسلمین انجام شود.

وی با تاكید بر این كه همه هجمه های دشمن بر تفرقه بین گروهها و طوائف اسلامی متمرکز شده است، تصریح نمود: برنامه امروز دشمن ذخیره سازی سوخت جنگ قومی و وفتنه مذهبی در بین مسلمین است؛ سوختی که بتواند برای همیشه ماندگار شود. و تنها سوخت این جنگ ایجاد فتنه و دشمنی عمیق است آن هم دشمنی همراه با هیجان. به گونه ای که هر طائفه ای نسبت به طائفه دیگر این احساس را داشته باشد که وجود این طائفه بستگی به نابودی طائفه دیگر دارد.

دبیركل مجمع تقریب با اشاره به سفر اخیر خود به عمان و دیدار با یكی از علمای اهل سنت مخالف دولت سوریه، گفت: ذهنیت وی چنان خراب شده بود كه می گفت شما مخالف اهل سنت در سوریه هستید وسفارش می کرد که بیایید از این کار دست بردارد؛ این نشان از تغذیه وترویج چنین برداشت هایی در سوریه و عراق دارد .

وی همچنین گفت: در این سفر با مسئولان مختلف عمانی از جمله وزیر اوقاف و وزیر امور خارجه دیدار داشتیم و پایه همکاریهای خوبی درعرصه تقریب ریخته شد.

وی افزود: کسانیکه در سوریه می جنگند تحصیل کردگان، مطلعین و اهل دانش هستند و با دنیا درتماس هستند. ومطالب را خوب درک می کنند. اینان تحت تأثیر تبلیغات دشمن قرار گرفته اند، و چنین باورهایی برایشان بوجود آمده است . تا جایی كه مدعی هستند الآن جنگ ، جنگ شیعه و سنی است. وتصریح می کنند که الان جنگ ما با شیعیان است نه جنگ با اسرائیل واینگونه تحلیل می کنند که جنگ با اسرائیل، اولویت اول ما نیست. چون اسرائیل فکر نابودی ما را ندارد ونمی خواهد ما را ریشه کن کند. ولی جنگ با شیعیان ، موضوعیت دارد . ما اگر می خواهیم باشیم شیعه نباید باشد. ومطمئناً چنین تفکری در بین شیعیان نیز ترویج شده است. که اگر ما می خواهیم باشیم سنی ها نباید باشند.

آیت الله اراكی در ادامه گفت: دشمن می خواهد بین جامعه اسلامی ونخبگان این باور را ایجاد وترویج نماید که بقای هرکدام از این گروه ها بر حذف گروه دیگر استوار است . این ها همه هدف دشمن است ودشمن درحال ترویج آن است ودقیقاً استراتژی دشمن تقویت همین ایده، احساس و طرز تفکر می باشد که این بسیار خطرناک است و مسئولیت ما را به عنوان مجمع تقریب سنگین تر می کند.

وی افزود: دشمن امکاناتی را که برای این کار بسیج کرده فراوان وزیاد است، هم پول، هم امکانات و نیروی نظامی، هم متفکرین واستراتژیست های نظامی و فرهنگی ، جامعه شناس ها روان شناس های اج
تماعی، همه را بسیج کرده تا این روند را گسترش دهد. لذا از ما بعنوان مجمع تقریب این انتظار می رود خود را بیشتر تجهیز کنیم و به تناسب جبهه ای که بر علیه تقریب و وحدت جامعه اسلامی باز شده، کارمان را توسعه و تقویت بخشیم؛ البته نیاز به همكاری همه نهادهاست؛ ولی ما درحد توان خود کار کرده ایم و کارهای زیادی در این مدت اخیر به حمد خدا انجام گرفته که مؤثر است و اگراز ما سوال می شود نمود کار تقریب چیست؟ اولین جواب ما این است که اگر تقریب و فعالیت تقریبی نبود الان تمامی دنیای اسلام درحال جنگ بود.

دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه خاطرنشان كرد: آثار ملموس اقداماتمان را می توان در كشورهایی مثل تونس، پاکستان مالزی اندونزی ترکیه ، عراق و… مشاهده كنیم و برگزاری کنفرانسهای وحدت، فعالیتهای جانبی، انتشار كتب تقریبی اثر فوق العاده ای در روشن کردن اذهان داشته است.

وی با بیان این كه کار رسانه در اولویت اول مجمع تقریب است، اظهار داشت: یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهیم همین موضوع رسانه است که باید کار رسانه را افزایش دهیم از جمله در مورد خبرگزاری تقریب و راه اندازی رسانه ماهواره ای به زبانهای متعدد دنیا و امید است در کنفرانس بیست و هشتم علی رغم همه دشواری ها وکمبود بودجه کلید یک ماهواره عربی زده شود.

آیت الله اراكی در ادامه اظهارات خود با اشاره به ۲ اجتماع بزرگ در شش ماه اول سال ۹۳ ، گفت: این دو اجتماع یکی جشن فاطمه زهرا(ع) است كه با همت اتحادیه زنان مسلمان انجام خواهد گرفت وهمه مجموعه ما بالاخص خواهران مجموعه ما تلاش خواهند نمود در این عرصه فعالتر شوند؛ استراتژی کار ما این است که روی محورهای وحدت آفرین شیعه وسنی، بین طوائف مختلف جهان اسلام کار کنیم. این محور را کاملا ً جلوه دهیم، بزرگ کنیم گسترش دهیم و جشن میلاد حضرت زهرا(س) را بایدجهانی کنیم.

وی افزود: برنامه دیگری که در دو ماه دیگر داریم که از تصمیمات بیست وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی است برگزاری کنفرانس تجار وبازرگانان جهان اسلام در جزیره کیش می باشد که با حضور ۱۰۰نفر از تجار داخلی و خارجی انجام خواهد شد. ما باید نخبگان ومتفکرین جامعه را نسبت به موضوع تقریب حساس کنیم باید تقریب را به بدنه جامعه ببریم و فقط محدود به نخبگان نباشد و بصورت میدانی باید حضور تقریب را احساس کنند.

دبیركل مجمع تقریب در ادامه تصریح نمود: به یاری خدا در سه ماهه آینده مرکز گفتگوی دینی را در قم راه اندازی خواهیم کرد و دو یا سه ماه یکبار حلقه گفتگوی دینی تشکیل خواهیم داد که از علمای بزرگ شیعه وسنی و از مذاهب مختلف در قم جمع خواهند شد و پیرامون مسائل مختلف جهان اسلام به گفتگو خواهند پرداخت، ونتایج این بحث ها انشاءالله منعکس ومنتشر خواهد شد و آن هایی که به تصمیم عملی برسند و یا به پیشنهاد عملی خاصی برسند، برای اقدام به نهادهای مربوطه ابلاغ خواهد شد.

وی در پایان گفت: اقدامات وکارهای زیاد دیگری در مجمع درحال شکل گیری است و امید است سال ۹۳ سال نظم کاری و تعهد کاری باشد وانسجام شع
ارما خواهد بود؛ سال ۹۳ كه با نام حضرت فاطمه زهرا(س) شروع شد انشاءالله سالی پر برکت باشد و شاهد جهش فعالیت های مجمع تقریب باشیم.