همایش علمی و تحقیقی مذاهب در زاهدان

 

 

 

 

بیست و هفتمین همایش علمی و تحقیقی مذاهب اسلامی با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی از امروز در زاهدان آغاز شد و تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از سیستان و بلوچستان، دبیر همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در افتتاحیه این همایش گفت: از مجموع ۲۲۷ مقاله علمی تحقیقی ارسالی از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش، ۴۵ مقاله مرتبط پذیرفته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد راهداری افزود: این همایش سه روزه در قالب سه کمیسیون فقهی کلامی، اجتماعی و بانوان از امروز آغاز شده است و پنجشنبه ادامه دارد.
وی افزود: در کمیسیون فقهی کلامی تقابل جریان‌های تکفیری با اسلام و دیدگاه علمای فرقین، در کمیسیون اجتماعی همزیستی و روابط اجتماعی در اسلام و در کمیسیون بانوان سبک زندگی و تحکیم نهاد خانواده بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: کمیسیون فقهی و کلامی با زیر شاخه های حرمت تکفیر اهل قبله، جایگاه تقلید از منظر اسلام، عملیات انتحاری و حرمت دماء و اعراض مسلمانان، شباهت های اعتقادی و علمی جریان های تکفیری با خوارج و کمیسیون اجتماعی با زیر شاخه های اصول و روابط اجتماعی مسلمانان باهم، اصول و روابط اجتماعی مسلمانان با غیر مسلمانان، آسیب ها و موانع روابط اجتماعی مسلمانان با یکدیگر برگزار می شود.

راهداری نقد عملکرد گروههای تکفیری در روابط مسلمانان با یکدیگر، تاثیر عملکرد گروههای تکفیری در اسلام گریزی و اسلام ستیزی را از دیگر زیرشاخه های کمیسیون اجتماعی اعلام کرد و گفت: نشست های کمیسیون بانوان نیز در دو بخش عوامل تحکیم و تخریب نهاد خانواده در این مدت انجام می شود.

دبیر بیست و هفتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی بیان کرد: مهمانان امسال این همایش علاوه بر علما و روحانیان تشیع و تسنن سیستان و بلوچستان از استان های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، گلستان، کردستان، تهران و قم نیز هستند که در این همایش با گفتمان علمی بسیاری از ابهامات و شبهاتی را که از گذشته برایشان وجود داشت مطرح می کنند.

وی ادامه داد: مقالات ارائه شده در این همایش به صورت کتاب منتشر خواهد شد و در اختیار عموم علاقه مندان قرارخواهد گرفت.

راهداری افزود: تضارب آرا، پیشگیری از افکار و تفکراتی که استکبار قصد ترویج آن را دارد و آگاهی و ارتقای سطح بصیرت جامعه از مهم‌ترین آثار و برکات این نوع همایشها است.