هم اندیشی علما موجب همدلی و وحدت مسلمانان می شود

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: هم اندیشی علما و اندیشمندان و  پیامدهای آن موجب همدلی و وحدت بین مسلمانان می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین مختاری، در نشست امت واحده اسلامی با حضور اندیشمندانی از کشورهای هند، موریتانی و جمهوری اسلامی در قم، هدف از برگزاری این هم اندیشی سه روزه را، بررسی دو موضوع امت واحده اسلامی، چالشها، راهکارها و بحرانهای جهان اسلامی عنوان کرد.

وی افزود: در این هم اندیشی علمی مذهبی که با حضور اندیشمندان و فرهیختگانی از سه کشور ایران، هند و موریتانی برگزاری می شود، برنامه هایی مانند، دیدارهایی با مراجع عظام تقلید، علمای حوزه، سفر به مشهد مقدس، بازدید از حوزه های علمیه اهل سنت در مشهد و نشست و گفتمان تقریبی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری اظهار داشت: در این هم اندیشی علما و صاحب نظران مشکلات جامع اسلامی را به بحث و تبادل نظر خواهند گذاشت و برای برون رفت از چالش های موجود فکری ارائه خواهند داد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی مذاهب اسلامی با بیان این که تا کنون نشست هایی که برگزار شده، نتایج خوبی در کشور اسلامی مانند اندونزی به همراه داشته است، افزود: قطعا دراین هم اندیشی هم نتایج خوبی بدست خواهد آمد و پیامدهای آن موجب همدلی و وحدت بین مسلمانان خواهد شد، همچنان که در کشور اندونزی شاهد آن بودیم.