دیدار علما و فرهیختگان اندونزی با حضرت آیت الله نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر روز سه شنبه در دیدار جمعی از علما و فرهیختگان اندونزی که در دفتر معظم له برگزار شد… با بیان اهمیت ارتباط علمای جهان اسلام گفتند:هرقدر ارتباط و رفت و آمد بیشتری بین علما و بزرگان دنیای اسلام باشد برای عزت و قدرت مسلمانان نیز مفید و موثر خواهد بود.

این مرجع تقلید افزودند:آیات قرآن مجید و آموزه های پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع)، تاکید فراوانی بر عزت اسلام و مسلمانان دارند به این صورت که مسلمانان یک اجتماع داشته باشند و از تفرقه و تشتت که باعث ضعف و سستی می شود پرهیز کنند، منتها در اسلام پایه ها و اصولی برای رسیدن به این عزت و اقتدار بیان شده است که با توجه به این اصول به عزت مورد نظر دست خواهیم یافت.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در اسلام مرز جغرافیایی نداریم تصریح کردند:ایمان و اعتقاد به معارف دینی و اسلامی، اولین اصل و شرط مهم برای رسیدن به عزت است که دشمنان زیادی نیز دارد، چرا که در اسلام مرز جغرافیایی نداریم، بلکه هرکس که معتقد به اسلام و برنامه های سازنده آن باشد برادر ماست، لذا مرز حقیقی اسلام ایمان و اعتقادات اسلامیست.

معظم له با اشاره به ضرورت پرهیز از تفرقه افزودند: مسلمانان باید وحدت و یکپارچگی خود را حول محور آموزه های اسلام و قرآن مجید حفظ نمایند و از انجام هرکاری که به این وحدت لطمه می زند اجتناب نمایند،چرا که این وحدت و یکپارچگی در دنیای اسلام مکرر در سفارش های پیامبر گرامی اسلام و قرآن مجید آمده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در توضیح اصل بعدی برای کسب عزت دنیای اسلام گفتند: تشکیل حکومت اسلامی مستقل و قدرتمند برای اجرای دستورات اسلام، اصل مهمی برای کسب عزت دنیای اسلام است، و اینکه کشور ایران نسبت به سایر کشورهای اسلامی از امنیت و پیشرفت خوبی برخوردار است به خاطر حفظ استقلال خود از بیگانگان ،وجود اسلام ناب در این کشور،حفظ وحدت زیر چتر ولایت فقیه و تشکیل یک حکومت قوی و مستقل است که می تواند برای سایر کشورهای اسلامی نیز الگوی خوبی باشد.

ایشان در پایان افزودند :هرموقع که دنیای اسلام با یهود و نصاری و صهیونیست ها مبارزه کرد و به دستورات قرآن عمل کرد به عزت دست یافت و در قرآن مجید نیز آیات زیادی امت اسلام را از تولی و دوستی با کفار و منافقان برحذر می دارد.