الامام جعفرالصادق (ع)

موضوع:

سیره و فضائل اهل بیت

نویسنده: المستشار عبدالحلیم الجندی

سال چاپ: 1383

معرفی:

اهل بیت(ع) در مقام وارثان و یادگاران ارزشمند پیامبر اعظم(ص) در کنار قرآن کریم، جایگاه والایی در نزد اهل سنت دارند. در طول تاریخ، علما و متفکران اهل سنت در این باره آثار ارزشمندی از خود به جا گذاشته اند و کوشیده ­­­­­­­­­­­اند تا حقانیت و جایگاه آنان را در اسلام تبیین کنند.

مجمع تقریب مذاهب اسلامی در اقدامی درخور به گردآوری، تصحیح و انتشار این آثار دست زده است. کتاب پیش رو نیز در زمره همین آثار قرار دارد که با تصحیح و افزودن برخی نکات در پاورقی­ ها از سوی مصحح کتاب، به زیور طبع آراسته شده است. کتاب حاوی مقدمه ناشر و مؤلف ( المستشار عبدالحلیم الجندی ) و دو بخش کلی است. هر بخش حاوی سه باب است.

در بخش نخست کتاب مباحثی درباره ظهور اسلام و حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) مطرح شده و در ادامه، نویسنده به مقایسه فرزندان علی(ع) و بنی عباس و امام جعفر صادق(ع) و ابو جعفر منصور دوانیقی پرداخته است. در باب سوم نیز درباره محیط مدینه، حضرت امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) و پس از آن امام جعفر صادق(ع)، مجالس علمی، شاگردان، علوم، مذهب جعفری و غیره بحث شده است.

بخش دوم کتاب به بحث درباره بنیانگذاری مکتب و مدرسه علمی از سوی امام صادق(ع) و روش علمی جهانی ایشان در تدریس علوم دینی، فقهی، ریاضی، نجوم، شیمی و . . . و تأثیر آن و بهره­­ مندی و اقتباس دانشمندان قرون وسطای اروپا در شاگردان امام و نیز تأثیرات مکتب علمی امام صادق(ع) در روش های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که جوامع جهانی و اسلامی – چه در دوره معاصر و چه در دوره­ های پیشین – به کار برده ­اند، بحث می‌کند.

لطفاً جهت تهیه کتاب با شماره‌ تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید.
۰۹۱۲۸۵۲۱۵۷۱
۰۲۵-۳۷۷۱۱۳۸۸