الامة الاسلامیة والتحدیدات

موضوع:

مجموعه مقالات کنفرانس

نویسنده: گروهی از دانشمندان و اندیشمندان مسلمان

سال چاپ: 1383

معرفی:

مفهوم «نظم نوین جهانی» به عنوان جدیدترین پدیده مطرح در جهان سیاست، به معنای پذیرش اداره تک قطبی جهان تحت رهبری آمریکاست. این پدیده با تکیه بر فنـّاوری اطلاعات و دستگاه ­های پیشرفته ارتباطی، به سرعت در پی گشودن میدان ­های جدید در حوزه­ های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است. اکنون جهان اسلام بایستی هشیارتر از گذشته، همه معادلات و تحولات جهانی را زیر نظر داشته باشد و تمامی پتانسیل ­ها و امکانات بالفعل خود را برای رویارویی با این تهدیدات به کار گیرد و از همه فرصت ­های ممکن استفاده کند.

سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان بزرگترین سازمان قانونی و بین المللی در جهان اسلام، با به کارگیری گروهی از نویسندگان و اندیشه وران صاحب نظر اسلامی و در راستای تشکیل کنفرانس­ها و همایش­های متعدد، به بررسی شرایط و مقتضیات جهان اسلام در آغاز قرن بیست و یکم میلادی می‌پردازد.

چهارمین نشست کارشناسان سازمان کنفرانس اسلامی برای بررسی تهدیدات رویاروی با جهان اسلام در قرن بیست و یکم، در کنار مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سال ۲۰۰۳ میلادی و با حضور اعضای رسمی کنفرانس، استادان و رئیسان دانشگاه ها و سفرای کشورهای اسلامی و نیز جمعی از کارشناسان سیاسی و فرهنگی در تهران برگزار شد.

در این نشست مسائلی چون: جهانی شدن و اسلام؛ جهانشمولی اسلام و تهاجم فرهنگی غرب علیه اسلام و مسلمین؛ تهدیدات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی غرب علیه اسلام و شیوه­ های رویارویی و مقابله با آنها و. ضمن مقالات ارائه شده، از سوی شرکت کنندگان مطرح شده است.

در اثر حاضر، مجموعه مقالات (۱۶ مقاله) و گزارش­ها و بیانیه­های این نشست، به كوشش معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گرد آمده است.

برخی از مهم­ترین عناوین این مقالات عبارت است از: «تهدیدات رویاروی با امت اسلامی در قرن بیست و یکم و چگونگی مقابله با آنها» / عبدالرحمن محمد حسن سوارذهب؛ «حملات تبلیغی علیه اسلام و مسلمین» / صالح بن سلیمان وهیبی؛ «گفت و گو و برخورد فرهنگ ­ها» / ابراهیم ربو؛ «جهانی شدن و خطرات آن» / اصغر افتخاری؛ «اسلام و جهانی شدن» / عماد افروغ و «جهانی شدن از منظر اسلام» / کامل شریف.

لطفاً جهت تهیه کتاب با شماره‌ تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید.
۰۹۱۲۸۵۲۱۵۷۱
۰۲۵-۳۷۷۱۱۳۸۸