ايده های گفت و گو بـا دیگران

موضوع:

وحدت و تقریب

نویسنده: محمّدعلي تسخيري

سال چاپ: 1383

معرفی:

در فصل اول، «نقش تمدنی امت اسلامی»، پنج مقاله ارائه شده است. نویسنده در مقاله اول، «امت اسلامی و گزینه صلح جهانی در چارچوپ روابط همسنگ تمدن‌ها»، ابتدا، موضوع گفت‌وگو را به عنوان یک نیاز انسانی و اصل اسلامی و نقش آن در تحقق امنیت و صلح تبیین کرده، سپس به بحث درباره جهانی بودن اسلام و نقش و مسئولیت امت اسلامی در صلح جهانی می‌پردازد. در مقاله دوم ارزش­های گفت‌وگو و همزیستی در دیدگاه فرهنگی اسلامی تشریح شده است. مقاله سوم مبحثی درباره نقش تمدن امت اسلامی در جهان آینده است. مقالات دیگر این فصل عبارت‌اند از: «نقش دوره کنونی سازمان کنفرانس اسلامی» و «ایسسکو و قرن بیست و یکم: چالش­ها و مسئولیت­ها».

فصل دوم کتاب، «گفت‌وگو با ادیان» حاوی پنج مقاله است که عناوین آن از این قرار است: «حضرت ابراهیم(ع) الگوی انسان کامل»، «نگرشی کوتاه بر دیدگاه اسلام نسبت به رابطه میان حق، تکلیف و عدالت»، «فلسفه رابطه بین صلح و عدالت»، «گفت و شنود بین اسلام و مسیحیت؛ موانع و راه حل­ها» و «بیروت وعده‌گاه ادیان، مذاهب و فرهنگ­ها».

فصل سوم کتاب، «رابطه با غرب» که شامل مباحث و دیدگاه‌هایی درباره تعامل و ارتباط با غرب است، حاوی هفت مقاله و نیز چکیده گزارش از سمینار گفت وگوی اسلام و غرب است. «رابطه اسلام و غرب»، «پرسش و پاسخ­هایی درباره روابط جهان اسلام و غرب»، «جهانشمولی و جهانی سازی» از جمله مقالات این فصل است.

لطفاً جهت تهیه کتاب با شماره‌ تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید.
۰۹۱۲۸۵۲۱۵۷۱
۰۲۵-۳۷۷۱۱۳۸۸