درآمدی بر جریان شناسی مذهبی پاکستان

موضوع:

وحدت و تقریب

نویسنده: مصطفی اسکندری

سال چاپ: شهریور ۱۴۰۱

معرفی:

درآمدی بر جریان شناسی مذهبی پاکستان

 

پاکستان کشوری اسلامی با جمعیتی بیش از ۲۰۰ میلیون در شرق آسیا است که ۹۶ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مسلمانان پاکستان را شیعیان اعم از اثنی‌عشری و اسماعیلی، و بقیه را اهل‌سنت تشکیل می‌دهند. اهل‌سنت پاکستان به لحاظ فقهی عمدتاً حنفی و به لحاظ کلامی ماتریدی، و به لحاظ طریقتی قادری یا نقشبندی می‌باشند که بیشتر آنان به مکتب بریلوی و بقیه به مکتب دیوبندی تعلق دارند

بیشتر مردم پاکستان با توجه به تفکر صوفی‌گرایانه در آن از افراط‌گرایی دورند و شخصیت‌های تقریبی متعددی در این کشور زندگی می‌کنند که زمینه‌ساز تقریب در بین مسلمانان این کشور هستند و در مقابل بخشی از جامعۀ پاکستان گرفتار تفکرات تندروانه و افراطی شده و موجب ناامنی در این کشور و منطقه شده‌اند.

کتاب حاضر با مطالعۀ جریان‌های حاکم و شخصیت‌های تأثیرگذار کشور پاکستان و ارائۀ گزارش از وضعیت مذهبی در این کشور ما را با فرصت‌ها و چالش‌هایی که می‌تواند فراروی مسلمانان و هم‌دلی، همزیستی و  همکاری بین آنها باشد آشنا ‌سازد.

کتاب درآمدی بر جریان شناسی پاکستان به همت حجت الاسلام و المسلمین مصطفی اسکندری از  پژوهشگران پژوهشگاه مطالعات تقریبی به رشته تحریر در آمده است.

کتاب حاضر به مطالعۀ جریان‌های حاکم و شخصیت‌های تأثیرگذار کشور پاکستان و ارائۀ گزارشی از وضعیت مذهبی این کشور می­پردازد.

کتاب درآمدی بر جریان شناسی مذهبی پاکستان ما را با فرصت‌ها و چالش‌هایی که می‌تواند فراروی مسلمانان و هم‌دلی، همزیستی و  همکاری بین آنها باشد آشنا ‌سازد.

لطفاً جهت تهیه کتاب با شماره‌ تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید.
۰۹۱۲۸۵۲۱۵۷۱
۰۲۵-۳۷۷۱۱۳۸۸