فی نور محمد (ص) فاطمـة الزهراء (س) (سلسلة فضائل اهل البیت (ع) عند اهل السنة)

موضوع:

سیره و فضائل اهل بیت

نویسنده: عبد الفتاح عبد المقصود

سال چاپ: 1388

معرفی:

اهل بیت(ع) علاوه بر جایگاه ممتاز دینی که نزد شیعیان دارند، به پیروی از آیه شریفه «لا اسئلکم اجرا” الا المودَّة فی القربی» جایگاه و مقام بی‌بدیل و رفیعی نیز نزد اهل سنت دارند. چرا که به تصریح آیه مذکور، دوستی و مودت اهل بیت(ع) فرضی است بر همه مسلمانان.

بر اساس این فرض و دستور الهی، کم نبوده اند متفکران و علمای سنی­ای که تألیفات وآثار ارزشمندی درباره اهل بیت(ع) به رشته تحریر درآورده اند و بر حقانیت آنان تصریح کرده اند.

مرکز تحقیقات علمی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از این رهگذر به گردآوری و تصحیح و چاپ برخی از این آثار در مجموعه‌ای با عنوان «سلسله فضائل اهل البیت(ع) عند اهل السنه» اقدام کرده‌است.

کتاب حاضر اثر عبد الفتاح عبد المقصود و تصحیح شوقی محمد در شمار این مجموعه قرار دارد و در آن، سیره دخت گرامی پیامبر اعظم اسلام(ص) در پژوهشی علمی و واقع بینانه و با ادبیاتی ممتاز و خلاقانه به نگارش در آمده و مصحح کتاب به تصحیح و مستندسازی منابع کتاب اقدام کرده است.

کتاب حاوی مقدمه ناشر، سخن مصحح و یازده فصل است. مصحح در ضمن اشاره به هدف از انتشار کتاب و معرفی جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س)، درباره اتهاماتی که برخی به شیعیان وارد می‌کنند، نكاتی بیان کرده است.

کتاب با ارائه تاریخ ظهور و بعثت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و حوادث مربوط به آن و اوضاع و شرایط مکه آغاز شده، سپس به سیره و ویژگی های حضرت فاطمه(س) و حوادث دوره او نظیر حادثه فدک، خطبه ایشان و مسائل دیگر پرداخته است.

لطفاً جهت تهیه کتاب با شماره‌ تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید.
۰۹۱۲۸۵۲۱۵۷۱
۰۲۵-۳۷۷۱۱۳۸۸