قبسات من حیاة و سیرة شهید المحراب آیة الله المجاهد السید محمدباقر الحکيم

موضوع:

وحدت و تقریب

نویسنده: سيد منذر حکيم

سال چاپ: 1382

معرفی:

کتاب حاضر به زندگی و سیره شهید محراب، آیت الله سید محمّدباقر حکیم اختصاص دارد که در سال ۲۰۰۳ میلادی / ۱۴۲۴ قمری، طی عملیاتی تروریستی و بعد از اقامه نماز جمعه در نجف اشرف به شهادت رسید. این کتاب که به مناسبت اولین سالگرد شهادت وی تألیف و منتشر شده، زندگی و رویکردهای علمی، دینی و نیز دیدگاه های وی را در مسائل مختلف اسلامی تبیین می كند.

کتاب حاوی پیشگفتار ناشر، سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای در محکومیت اقدام تروریستی نجف و شهادت آیت الله حکیم، بیانیه مجمع تقریب درباره شهادت ایشان و ده فصل است.

در فصل اول، شهید حکیم در سطوری به اختصار معرفی شده است. نویسنده در فصل دوم، خاندان حکیم و شخصیت ­های برجسته این خاندان و اقدامات و دیدگاه های آنان را تشریح کرده است. در فصل سوم کتاب، رشد و تکامل علمی و اخلاقی شهید و در فصل چهارم، فعالیت­ های علمی و دستاوردهای فکری آیت الله حکیم بیان شده است. فصل پنجم به ویژگی های شخصیتی و رفتاری وی در عرصه جامعه اختصاص دارد. نویسنده در فصل ششم کتاب، فعالیت های اجتماعی و سیاسی شهید را در داخل و خارج عراق و در فصل هفتم، مواضع وی را درباره مسائلی چون جمهوری اسلامی، اقداماتش در تأسیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق بررسی و تشریح کرده است. فصل هشتم به نقش وی در رهبری مخالفان رژیم بعثی عراق و بیانیه­ ها و سخنان وی در این زمینه اختصاص دارد. فصل نهم نیز مرحله بعد از سقوط رژیم بعثی صدام و مواضع و حضور وی در نجف و سرانجام شهادت ایشان را گزارش کرده است. در فصل پایانی کتاب، آثار علمی و دینی این شهید محراب معرفی شده است.

لطفاً جهت تهیه کتاب با شماره‌ تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید.
۰۹۱۲۸۵۲۱۵۷۱
۰۲۵-۳۷۷۱۱۳۸۸