گزیده ماخذ شناسی پانزدهمین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

موضوع:

نمایه و کتابشناسی

نویسنده: دبیرخانه هیات علمی پانزدهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

سال چاپ: 1381

معرفی:

پانزدهمین کنفرانس وحدت اسلامی در خرداد ماه سال ۱۳۸۱، برابر با ربیع الأول سال ۱۴۲۳ با موضوع «پایبندی به اصول و پاسخگویی به نیازهای زمان» برگزار شد. دبیرخانه هیأت علمی کنفرانس پیش از شروع همایش، گزیده‌ای از مأخذ شناسی مرتبط با موضوع کنفرانس را در این مجموعه فراهم آورد.

آن‌گونه که دبیر هیأت علمی پانزدهمین کنفرانس وحـدت اسلامی در مقدمه این مجموعـه تذکر داده، مأخـذها به صورت مستقیـم از مجلات (برای مقالات) یا کتابخانه­ها (برای کتاب­ها) شناسایی و استخراج نشده، بلکه پنج منبع: مجله نمایه، مجله آیینه پژوهش (شماره‌هایی كه طی سالهای ۷۹ و ۸۰ چاپ شده)، لوح فشرده فهرست کتاب­های کتابخانه ملی، کتاب مرجع سال ۱۳۷۸ ش. و کتابشناسی فقه و زمان و مکان اثر محمّد نوری، برای این کار مورد استفاده قرار گرفته است.

برای سهولت بهره برداری از منابع معرفی شده، این منابع در بخش‌های زیردسته‌بندی شده است: فقه و زمان ومکان، اجتهاد: تحول و تطور، احکام حکومتی و احکام ثانوی، اسباب اختلاف فقها، فقه و مسایل جدید، فقه سیاسی، فقه: علم و عقل، مصلحت و ضرورت، مناط و ملاک و مقاصد شریعت، قرائت های مختلف از دین و هرمنوتیک. همچنین برای سهولت بهره برداری از منابع معرفی شده، دو نمایه پدیدآورندگان و عناوین مقالات در پایان کتاب آمده است.

لطفاً جهت تهیه کتاب با شماره‌ تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید.
۰۹۱۲۸۵۲۱۵۷۱
۰۲۵-۳۷۷۱۱۳۸۸